شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
افزایش شدید قیمت اقلام وارداتی به آمریکا/ کمبودها پابرجاست
قیمت واردات آمریکا در حالی در ماه ژوئن افزایش یافت که همچنان کمبود عرضه برخی از کالاها پابرجا بود و بازگشت اقتصاد تقاضای داخلی را بالا برده بود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، قیمت واردات آمریکا در حالی در ماه ژوئن افزایش یافت که همچنان کمبود عرضه برخی از کالاها پابرجا بود و بازگشت اقتصاد تقاضای داخلی را بالا برده بود.

این یک نشانه دیگر از این خواهد بود که تورم فعلاً برای مدتی برقرار خواهد ماند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد قیمت‌های واردات این کشور که در ماه می ۱.۴ درصد جهش کرده بودند در ماه ژوئن هم با جهش ۱ درصدی نسبت به ماه قبل روبرو شده‌اند.

این هشتمین رشد ماهیانه متوالی قیمت‌های واردات بود و باعث شد رشد قیمت‌ها نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ۱۱.۲ درصد برسد. قیمت واردات آمریکا در ماه می هم با جهش ۱۱.۶ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند قیمت‌های واردات ماه ژوئن ۱.۲ درصد نسبت به ماه آوریل رشد کرده باشند.

واکسیناسیون گسترده کرونا، نرخ بهره پایین و بسته‌های حمایتی که روی هم رفته نزدیک به ۶ تریلیون دلار شدند باعث شده تا تقاضای داخلی آمریکا بالا برود.

قیمت واردات سوخت آمریکا در ماه ژوئن ۴.۷ درصد نسبت به ماه می جهش کرد. قیمت واردات سوخت قبلاً در ماه می هم ۵.۵ درصد نسبت به ماه آوریل جهش کرده بود.

کد خبر 28607
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار