شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
تبیین مفاهیم ولایت و مهدویت هدف نهایی واقعه غدیر است
بوشهر- سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر تبیین مفاهیم ولایت، انتظار و مهدویت را به عنوان هدف نهایی این واقعه برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خطبه غدیر باید به یک بیعت همگانی برای تجدید پیمان دوباره با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بشود.

وی بیان کرد: جشن‌های غدیر باید به گونه‌ای برنامه ریزی و اجرا شوند که شرکت کنندگان در آنها در پایان به این نتیجه برسند که «ای امام زمان! اجداد ما با جد شما، امیرالمومنین، بیعت کردند و امروز هم روز بیعت ما با شما است و ما با اهل بیت خود، با مال، جان و همه وجود خود با شما بیعت می‌کنیم و همه وجودمان در اختیار ولایت است» که با وقوع این اتفاق کلمه توحید و توحید کلمه محقق می‌شود.

خصوصیات جشن غدیر موفق

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: در خطبه بلندی که حضرت رسول در حادثه غدیر ایراد فرمودند ۲۳ بار با ۲۳ صفت، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خوانده شده و در سه بند به صورت ویژه به مسئله مهدویت پرداخته شده است.

وی با طرح این پرسش که مفاهیمی مثل انتظار، ولایت و مهدویت کجای برنامه‌های ما برای گرامیداشت غدیر قرار دارند؟ اضافه کرد: جشن غدیری موفق است که به امام زمان ختم بشود و مردم در انتهای آن جشن، در خلوت خود با حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان امام زمان خود بیعت کنند.

حجت‌الاسلام قادری بیان داشت: ولایت شاه کلیدی است که قرار است هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی را محقق کند و هدف اصلی تمام این مجاهدت‌های فردی و اجتماعی، تشکیل حکومت اسلامی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

وی ادامه داد: روزه گرفتن در عید غدیر، اطعام غدیر، پوشیدن لباس نو، آذین‌بندی خانه و محله، برگزاری جشن‌های باشکوه و همه کارهای دیگری که انجام می‌شود، ابزاری برای رسیدن به هدف غدیر هستند.

ولایت فقط مربوط به روز غدیر نیست

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: همه اینها ابزاری هستند که ما برسیم به اینجا که روز عید غدیر، روز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در این روز، مؤمنان باید اتصال و ارتباط قوی‌تری با وجود مبارک امام زمان برقرار کنند.

وی افزود: در مراسم غدیر منتهای چیزی که به مخاطب القا می‌شود به اینجا می‌رسد که امیرالمومنین علی علیه‌السلام توسط وجود ذی جود پیامبر به عنوان ولی و سرپرست مؤمنین انتخاب می‌شود و حادثه غدیر را تا همین جا خاتمه می‌دهیم و حتی به بیعت چند روز بعد از این واقعه که مردم بعد از این خطبه به دستور رسول خدا ماندند و با امیرالمومنین بیعت کردند، نمی‌رسیم، در صورتی که ولایت یک امری است که استمرار دارد و فقط مربوط به روز غدیر تنها نیست.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: خطبه غدیر قرار بود یک نهر جاری باشد که همه ما را متصل به امام زمان، حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بکند.

کد خبر 29315
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار