یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
جهاددانشگاهی؛ پُلی میان دانشگاه، جامعه و صنعت
ایسنا/بوشهر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: از آنجایی که جهاددانشگاهی رقیب هیچ مجموعه‌ای نیست و موازی کاری نمی‌کند، پُلی میان دانشگاه، جامعه و صنعت است.

علی درویشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای است که می‌تواند در زمینه تربیت جوانان و نخبگان جامعه با روحیه جهادی و فرهنگی نتایج بسیار خوبی را در پی داشته باشد. بنابراین مهمترین دستاورد آن، تربیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه فرهنگی و فکری این انقلاب است.

وی ادامه داد: در این نهاد انقلابی امکان رفع نیازهای کشور با ایجاد پژوهشگاه‌ها از جمله پژوهشگاه رویان، فراهم شده است و بیشتر فعالیت آن هم در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی است‌.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیان کرد: از آنجایی که جهاددانشگاهی رقیب هیچ مجموعه‌ای نیست و موازی کاری نمی‌کند پلی میان دانشگاه، جامعه و صنعت است. همچنین با پیاده‌سازی الگوها، می‌تواند نیازها را از بخش خصوصی احصا و سپس بر اساس آن نیازها، آموزش‌های کوتاه مدت را برگزار کند و از این طریق ارتباط جامعه و صنعت را رقم بزند.

درویشی تصریح کرد: در شرایطی که کشور ما با تحریم های شدیدی روبه‌رو بوده است نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی نقشی مهم و اساسی در خودکفایی کشور در زمینه های مختلف داشته و دارند. به عنوان مثال، در شرایط بحران کرونا شاهد بودیم که این نهاد نقش قابل توجه‌ای در راه اندازی خط تولید ماسک، محصولات ضدعفونی و تجهیزات مربوطه و آزمایشکاه کووید ۱۹ داشت.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی، توانمندی‌های بسیاری در حل مشکلات کشور دارند، این توانمندی ها در حوزه‌های مختلفی از جمله پژوهش و انجام کارهای تحقیقاتی، فناوری، فرهنگ، کارآفرینی، تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی و اقتصاد دانش بنیان نمود پیدا می‌کند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: در واقع این نهاد باید شغل های آینده را رصد و برای آن برنامه ریزی کند، چرا که بیشتر مشاغلی که در آینده ایجاد می‌شوند مبتنی بر خلاقیت است و جهاددانشگاهی برای موفقیت باید در این زمینه پیشرو باشد و انتظار می رود به این سمت حرکت کند. 

درویشی اضافه کرد: جهاددانشگاهی باید بستری باشد برای فعالیت‌های علمی و محقق شدن رابطه میان دانشگاه و صنعت. از این رو استقلال مالی این نهاد می‌بایست حفظ و بر همین اساس زمینه موفقیت‌های بیشتر و تداوم آن تضمین شود.

انتهای پیام

کد خبر 30007
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار