شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
ریکاوری اقتصاد ژاپن در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی
داده‌های جدید نشان می‌دهد اقتصاد ژاپن پس از سقوط در سه ماهه اول، در سه ماهه دوم تحت تاثیر تقویت مصرف و افزایش سرمایه‌گذاری پس از پاندمی کرونا رشدی فراتر از انتظار داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های جدید نشان می‌دهد اقتصاد ژاپن پس از سقوط در سه ماهه اول، در سه ماهه دوم تحت تأثیر تقویت مصرف و افزایش سرمایه‌گذاری پس از پاندمی کرونا رشدی فراتر از انتظار داشته است.

داده‌های تولید ناخالص ملی ژاپن نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن ۱.۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است. داده‌های ۳ ماهه اول هم اصلاح شد و مشخص شد که در آن ۳ ماهه اقتصاد ژاپن ۳.۷ درصد آب رفته بوده است.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد ژاپن در این سه ماهه حداکثر ۰.۷ درصد رشد خواهد کرد.

با اینکه رشد اقتصاد ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، در ۳ ماهه دوم فراتر از انتظارات بود اما همچنان در مقایسه با رشد سایر اقتصادهای پیشرفته رشدی ضعیف به حساب می‌آید. برای مقایسه می‌توان به رشد ۶.۵ درصدی اقتصاد آمریکا در این ۳ ماهه اشاره کرد.

یوشیهیکی شین که، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقاتی دای ایچی، می‌گوید: با توجه با رشد سریع کرونای دلتا که هر لحظه احتمال وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای شدیدتر را تقویت می‌کند، نمی‌توان چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای برای اقتصاد ژاپن در نظر داشت. احتمال این وجود دارد که در سه ماهه جولای تا سپتامبر اقتصاد این کشور دوباره آب برود.

کد خبر 30923
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار