سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
«قارچ سیاه» در پیک پنجم کرونا تلفاتی در استان بوشهر نداشته است
بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیماری عفونی قارچ سیاه در پیک پنجم کرونا هیچ فوتی در استان نداشته است.

جعفر زارعی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زمان حاضر تنها یک مورد مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بستری است.

وی با اشاره به خبر منتشرشده و جان باختن دو نفر بر اثر ابتلاء به قارچ سیاه در استان بوشهر افزود: در پیک چهارم دو مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان‌های مرکز استان بستری بوده‌اند که در نهایت فوت شده‌اند.

وی بابیان اینکه در پیک جدید موردی از فوت در اثر ابتلاء به این بیماری عفونی تاکنون به ثبت نرسیده است گفت: یکی از این بیماران پس از رضایت شخصی از بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر به شیراز مراجعه و متأسفانه فوت نموده‌اند.

زارعی زاده بابیان اینکه بیمار دیگری نیز در بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی بوشهر بر اثر این بیماری فوت شد افزود: بیماری قارچ سیاه در گذشته هم وجود داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر به دلیل اینکه در بحران کووید میزان مصرف کورتون زیاد شده و به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن زمینه برای رشد قارچ‌ها در بدن برخی از بیمارانی که مستعد ابتلاء هستند از جمله بیماران مبتلا به دیابت، سرطانی‌ها و کسانی که دچار نقص ایمنی هستند بیشتر است، بنابراین توصیه می‌شود از تجویز و مصرف بی‌رویه داروهای کورتون در شرایط فعلی جدا خودداری گردد.

زارعی زاده گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان غذا و داروی کشور مصرف داروی اختصاصی این بیماری طی روزهای اخیر روند صعودی داشته و تدابیری برای تأمین آن اندیشیده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان مصرف در زمان حاضر بخشنامه استفاده از داروهای جایگزین قارچ سیاه تا تأمین این دارو به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ گردیده است و تأمین داروهای موردنیاز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی نیز قرار گرفته است.

کد خبر 31771
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار