سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مراسم تشییع شلوغ، عامل گسترش کرونا در دشتستان
ایسنا/بوشهر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: یکی از عوامل مهم ابتلا به کرونا در شهرستان، شرکت در مراسم تشییع با تعداد بالا است.

ماریا خویشدوست اظهار کرد: در فرهنگ شهرستان دشتستان برگزاری مراسم تشیع و عزاداری از قدیم رواج داشته است و علی‌رغم آموزش‌های عمومی، اخذ تعهد از خانواده‌های متوفیان از سوی شبکه بهداشت و شهرداری و همچنین مصوبات ستاد کرونای شهرستان، همچنان شاهد برگزاری مراسم تشییع و عزاداری در منازل هستیم که این موضوع منجر به گسترش بیماری و ابتلای خانوادگی بسیاری در شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد کرونای شهرستان مقرر شد اتاق اصناف با آموزش و اخطار به چاپخانه‌ها از چاپ اعلامیه‌های حاوی تاریخ و ساعت جلوگیری کنند که این مهم انجام نشده است و همچنان تمامی اعلامیه‌ها حاوی تاریخ و ساعت برگزاری مراسم است که منجر به تجمع افراد می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: مطابق مصوبه ستاد کرونا؛ این شبکه اقدام به معرفی بیش از ۲۰ مورد از خانواده‌های متوفیان برگزارکننده مراسم با تجمع بالا به مراجع قضایی کرده است که به جز موارد محدود، بقیه موارد طبق نظر قاضی دادگاه رفع اتهام و قرار منع تعقیب صادر شده است.

خویشدوست افزود: برخورد قاطع نکردن با برگزارکنندگان مراسم، منجر به شیوع بیماری و ابتلاهای زنجیره‌ای شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، وی خاطرنشان کرد: شهروندان فهیم شهرستان جهت جلوگیری از ابتلای خود و خانواده‌هایشان، تنها با ارتباط تلفنی با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی کنند.

انتهای پیام

کد خبر 31774
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار