سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مراکز قرآنی استان بوشهر ۱۰۰ کرسی تلاوت برگزار کردند
بوشهر- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در دهه نخست محرم مراکز قرآنی استان بوشهر ۱۰۰ کرسی تلاوت برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد احمدی منفرد عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در ایام محرم، برگزاری کرسی‌های تلاوت بوده که در نقاط مختلف استان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، مراکز قرآنی استان بوشهر با تمسک به وصیت معروف پیامبر اسلام (ص) اقدام به برگزاری کرسی‌ها و محافل قرآنی در دهه اول محرم کردند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به شرایط کرونایی و لزوم حفاظت از جان و سلامتی مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در محافل به‌عنوان بخش مهمی از اقدامات مراکز قرآنی استان بوشهر در برپایی این مجالس مد نظر بوده است.

وی بیان کرد: این محافل و کرسی‌های تلاوت و همچنین مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضاهای آزاد و با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی برگزار شد.

احمدی منفرد اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و آغاز سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پویش ملی «هر تشکل قرآنی، یک هیئت حسینی» در بین ۳۴۰ مرکز قرآنی استان بوشهر ابلاغ شد.

 رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: از آنجایی که این مراکز قرآنی به صورت خودجوش همه ساله در عزای سیدالشهداء پیشگام و پیشقدم هستند، این طرح با استقبال بسیار خوبی در بین این مراکز مواجه شد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مراکز قرآنی متناسب با شرایط کرونایی تصریح کرد: مجالس عزاداری و محافل قرآنی مراکز قرآنی محرم امسال با شور و شعور حسینی مضاعف همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد. 

احمدی منفرد تصریح کرد: برگزاری پویش های مختلف، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی به صورت حضوری و مجازی از دیگر اقدامات مرازک قرآنی در دهه اول محرم امسال محسوب می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذورات، طبخ غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان و همچنین نصب پرچم و بیرق‌های مشکی بر سردرب مراکز قرآنی و خانه‌ها و محله‌های همجوار را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این مراکز در دهه اول محرم امسال عنوان کرد.

کد خبر 31805
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار