سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
وضعیت آرامستان جدید بوشهر زیبنده نیست/ لزوم تامین امکانات اولیه
بوشهر- آرامستان جدید شهر بوشهر با کمبودهای فراوانی روبرو است و می‌طلبد که مسئولان اقدامی اساسی برای رفع مشکلات و ضعف‌های آن داشته باشند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: روزهای کرونایی علاوه بر تلخی‌های فراوانی که برای مردم داشت و داغی را بر دل خانواده‌های مختلف گذاشت، باعث افزایش مرگ‌ومیرها و پر شدن آرامستان بهشت صادق بوشهر شد.

در همین حال آرامستان جدید بوشهر با نام وادی‌الرحمه که هنوز به درستی آماده نشده بود و با مشکلات متعددی در زمینه زیرساخت‌ها روبرو بود، به بهره‌برداری رسید تا همه متوفیان بوشهر در این آرامستان خاکسپاری شوند.

این آرامستان هنوز با مشکلات زیادی که مهمترین آن، جاده دسترسی است دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان برای بهبود وضعیت آن اقدام شود.

در همین راستا دومین نشست اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر پیرامون وضعیت آرامستان وادی الرحمه بوشهر عصر شنبه با حضور اعضای شورای شهر، سرپرست و مدیران شهرداری برگزار شد و پیرامون اقدامات صورت گرفته و امکانات مورد نیاز آرامستان بحث و تبادل نظر شد.

خدمات مورد نیاز آرامستان تأمین شود

نایب رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به مشکلات آرامستان جدید بوشهر خاطرنشان کرد: خدمات مورد نیاز آرامستان باید سریع عملیاتی شود و این برنامه باید در سریع‌ترین زمان انجام شود.

شهناز پولادی خاطرنشان کرد: وضعیت حقوقی آرامستان باید مشخص شود تا هزینه‌هایی که قرار است در امور زیر ساختی انجام شود دچار مشکل نشویم.

نایب رئیس شورا بهبود وضعیت آرامستان را ضروری دانست و اضافه کرد: شهرداری باید دیوار کشی زمین با حل مشکل حقوقی در دستور کار خود قرار دهد.

مردم از این شرایط ناراضی هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: اولویت اصلی آرامستان وادی الرحمه جاده دسترسی و زیرساخت‌های آن است زیرا مردم معترض شرایط موجود هستند.

خدیجه گرشاسبی تأمین آب مورد نیاز را یکی از مسائل مهم در آرامستان جدید دانست و اضافه کرد: اتمام عملیات آبرسانی آرامستان در ۱۰ روز آینده اقدام بسیار خوبی است.

گرشاسبی در پایان خواستار حل مشکل حقوقی این آرامستان در جهت خدمات رسانی بهتر به شهروندان شد.

وضعیت آرامستان جدید بوشهر زیبنده نیست/ لزوم تامین امکانات اولیه

وضعیت آرامستان زیبنده نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر نیز بیان کرد: ما آرامستان بهشت صادق را تعطیل کردیم و به محلی منتقل کردیم که نه جاده دسترسی درست دارد و نه امکانات مناسب و مردم گلایه مند وضع موجود هستند.

ایمان زندی‌نیا افزود: اولویت اول باید جاده دسترسی و خدمات زیر ساختی باشد زیرا وضعیت فعلی زیبنده بوشهر نیست و در کوتاه مدت این مسائل باید حل شود.

زندی‌نیا خواستار تعیین تکلیف وضعیت معارض زمین آرامستان شد و اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود که مردم رضایت لازم را داشته باشند.

جاده دسترسی اولویت اصلی آرامستان

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: جاده دسترسی اولویت اصلی آرامستان است. با توجه به اینکه جاده دسترسی وجود دارد اما نیاز به یک زیرسازی موقت جهت استفاده بهتر شهروندان و رضایت‌مندی آنها در این زمینه باشیم.

حمید پورحیدر افزود: تا تعیین تکلیف معارض زمین که به شکل جدی بایستی پیگیری شود یک سری تجهیزات زیر ساختی به صورت موقت در آرامستان ایجاد شود.

وی گفت: اجرای طرح آرامستان بر اساس نقشه مشاور انجام خواهد شد.

عضو شورای شهر بوشهر گفت وجود معارض نباید باعث توقف و ایجاد مشکلات برای خدمات رسانی در آرامستان شود.

خوشبخت افزود: باید با دستگاه قضائی رایزنی شود تا هر چه سریع‌تر مشکل اراضی تعیین تکلیف شود و خدمات اولیه مورد نیاز شهروندان در آرامستان باید اجرایی شود.

تأمین امکانات اولیه ضرورت آرامستان است

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: خوشبختانه ادامه عملیات آبرسانی به آرامستان آغاز شده است و تا ۱۰ روز آینده این پروژه به اتمام می‌رسد.

جعفر پورکبگانی افزود: تا حل شدن مشکل معارض زمین که در هفته آتی پیرامون آن نشست خواهیم داشت موضوع جاده دسترسی، سنگفرش قسمت متوفیان، مشکل برق و خرید آمبولانس با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین موضوع دیوار کشی و طراحی شبکه آبرسانی و برق با تعیین تکلیف معارض زمین اجرایی شود.

کد خبر 31820
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار