سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
موزه شهید رئیسعلی دلواری پاکسازی شد
ایسنا/بوشهر معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از پاکسازی موزه شهید رئیسعلی دلواری خبر داد.

نصرالله ابراهیمی اظهار کرد: موزه شهید رئیسعلی دلواری به منظور آماده سازی برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت سردار مبارزه با استعمار، همچنین ساماندهی اشیاء موزه، پاکسازی شد.

وی افزود: این کار با همکاری شهرداری دلوار انجام گرفت و فضای بیرونی در کنار فضای مسقف موزه پاکسازی و سامان‌دهی شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: یکی از بخش‌های جذاب این موزه اتاق ورودی مربوط به جلسات شهید رئیسعلی دلواری با علما و همرزمانش است، که برای امنیت بیشتر و زیباسازی، حریم شیشه‌ای مناسب در آنجا کار گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، خانه رئیسعلی دلواری تنگستانی، در شهر دلوار در استان بوشهر قرار دارد و هم اکنون به عنوان موزه از آن بازدید به عمل می آید.

رئیس‌علی دلواری آزادی‌ خواه مشروطه‌ طلب و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای بریتانیا در دوره جنگ جهانی اول بود،
در ایران با مصوبه شورای عالی انقلاب روز ۱۲ شهریور به‌عنوان سالروز کشته شدن رئیسعلی دلواری از سال ۸۹ به نام «روز مبارزه با استعمار انگلیس» نامگذاری شده‌ است.

انتهای پیام

کد خبر 31844
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار