شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
تنها ۱۲ درصد از فرصت‌های جدید شغلی در آمریکا به زنان رسید
اقتصاد آمریکا در ماه آگوست کند شد و تعداد مشاغل اضافه شده بسیار کمتر از انتظار بود با این وجود بخش بسیار کوچکی از این مشاغل اضافه شده به زنان تعلق گرفت. 

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از گزارش اشتغال قدرتمند آمریکا در ماه جولای اقتصاد آمریکا در ماه آگوست کند شد و تعداد مشاغل اضافه شده بسیار کمتر از انتظار بود با این وجود بخش بسیار کوچکی از این مشاغل اضافه شده به زنان تعلق گرفت.

در حالی که کارشناسان انتظار داشتند ۷۲۰ هزار شغل جدید در ماه آگوست ایجاد شود تنها ۲۳۵ هزار شغل جدید ایجاد شد. آمار مرکز حقوقی زنان آمریکا نشان می‌دهد که از این ۲۳۵ هزار شغل تنها ۱۱.۹ درصد به زنان تعلق گرفته است.

از سوی دیگر تعداد زنان شاغل و یا آماده به کار نسبت به کل نیروی کار زن، به شکل نگران‌کننده‌ای کاهش یافته است. نرخ مشارکت زنان در بازار کار از ۵۷.۵ درصد به ۵۷.۴ درصد افت کرده است. قبل از پاندمی کرونا نرخ مشارکت زنان از سال ۱۹۸۸ تا این حد پایین نیامده بود.

در ماه آگوست نرخ بیکاری زنان با سن ۲۰ سال به بالا از ۵ درصد به ۴.۸ درصد کاهش یافت، اما نرخ بیکاری زنان سیاهپوست از ۷.۶ درصد به ۷.۹ درصد افزایش یافت.

این گزارش همچنین نشان داد که ۳۵.۱ درصد از مشاغل تخصصی و حرفه‌ای اضافه شده در ماه آگوست به زنان تعلق گرفته است.

کد خبر 32473
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار