جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
۱۰۰۰ مددجوی استان بوشهر خودکفا شدند
بوشهر - مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: طی شش ماه نخست امسال هزار و ۱۸۱ نفر از مددجویان استان بوشهر با اشغتال‌زایی، خودکفا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کمیته امداد استان بوشهر است و در این راستا حمایت‌های مناسبی از مددجویان صورت می‌گیرد.

وی از تلاش برای توانمندسازی مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایتی خبر داد و اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سالانه ۱۰ درصد باید از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در شش ماهه نخست سال جاری هزار ۱۸۱ نفر از مددجویان تحت حمایت با رسیدن به مرز خودکفایی و توانمند شدن از چرخه مستمری گرفتن این نهاد خارج شدند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته هزار و ۷۱۹ نفر از طریق طرح‌های خود اشتغالی و کاریابی این نهاد خودکفا شدند و اکنون دارای درآمد مناسب از طرح اشتغال خود هستند.

میری از افزایش انگیزه مددجویان برای مشارکت در برنامه‌های اشتغال خبر داد و افزود: کمیته امداد به مددجویانی که حداقل یک سال از اجرای طرح‌های اشتغال آنها می‌گذرد مستمری پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به گذشت یک سال از شروع طرح‌های خوداشتغالی مددجویان، تصریح کرد: بررسی‌های دقیق و مشخص از طرح‌های آنها صورت می‌گیرد و چنانچه درآمد خالص ماهیانه طرح آنها به حداقل حقوق و دستمزد قانون کار برسد، با در نظر گرفتن شرایطی از تحت حمایت خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین آنها می‌شوند.

کد خبر 34514
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار