جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
اشتغال ۱۱۸۱ مددجوی بوشهری را خوکفا کرد
ایسنا/بوشهر مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هزار و ۱۸۱ نفر مددجو این استان با رسیدن به مرز خودکفایی و توانمندشدن از چرخه مستمری گرفتن این نهاد خارج شدند.

محمد رضا میری اظهار کرد: " کمیته امداد با مدیریت فقر و نگاه کلان به پدیده محرومیت زدایی برای توانمندسازی مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی تلاش می‌کند که در این برنامه باید سالانه ۱۰ درصد از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شوند تا رسیدگی مطلوب‌تر و بیشتر به افراد تحت حمایت صورت پذیرد.  

وب ادامه داد: در راستای سیاست‌های اجرایی نیل به اهداف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت امداد، هزار ۱۸۱ نفر از مددجویان تحت حمایت در شش ماهه نخست سال جاری با رسیدن به مرز خودکفایی و توانمند شدن از چرخه مستمری گرفتن این نهاد خارج شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به افزایش انگیزه مددجویان جهت مشارکت در برنامه‌های اشتغال و لزوم اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای لازم جهت خودکفا نمودن آنها، خاطرنشان کرد: کمیته امداد موظف است پرداخت مستمری به مددجویانی را که حداقل یک سال از اجرای طرح‌های اشتغال آن‌ها می‌گذرد به آن‌ها پرداخت نماید.

میری در ادامه افزود: پس از گذشت یکسال از شروع طرح‌های خوداشتغالی مددجویان، بررسی‌های دقیق و مشخص از طرح‌های آن‌ها صورت می‌گیرد و چنانچه درآمد خالص ماهیانه طرح آن‌ها به حداقل حقوق و دستمزد قانون کار برسد، با  درنظر گرفتن شرایطی از تحت حمایت خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین آن‌ها می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، وی در پایان خاطر نشان کرد:  هزار و ۷۱۹ نفر در سال ۱۳۹۹ از طریق طرح‌های خود اشتغالی و کاریابی این نهاد خودکفا شدند و اکنون درای درآمد مناسب از طرح اشتغال خود هستند.

انتهای پیام

کد خبر 34515
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار