جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
سد خاییز مایه رونق کشاورزی تنگستان خواهد شد
ایسنا/بوشهر رئیس حوضه رودخانه زهره گفت: سد خاییز با ایجاد ظرفیت جدید آبی، موجب رونق کشاورزی تنگستان خواهد شد.

مهرزاد احسانی در نخستین بازدید خود طرح ساماندهی کانال و انتقال آب شبکه آبیاری اهرم، اظهار کرد: با توجه به نیاز بالای نخیلات به آبیاری در فصول مختلف، ضروری است تا از منابع آب موجود، با بالاترین میزان بهره‌وری استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی در مدیریت منابع آب و شبکه‌های آبیاری امری غیرقابل انکار است و حصول موفقیت در این حوزه با همراهی ظرفیت‌های اجتماعی محقق می‌شود.

گفتنی است فاز اول طرح طرح ساماندهی کانال و انتقال آب شبکه آبیاری اهرم به طول ۱.۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم و سوم این طرح نیز آماده شروع عملیات اجرایی است.

رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه های جنوبی در ادامه و در بازدید از سد خاییز تصریح کرد: این سد با ایجاد ظرفیت جدید آبی، موجب رونق کشاورزی تنگستان خواهد شد.

احسانی ابراز امیدواری کرد: با توجه به امکان آبگیری سد خاییز در بارندگی‌های احتمالی پاییز و زمستان، فرصت مناسبی جهت کاهش اتکا به منابع آب زیرزمینی و استفاده از آب با کیفیت سد جهت بهره‌برداران کشاورزی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر نیز در بازدید از سد خاییز اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی نخلداران اهرم، تامین آب به ویژه در فصول گرم سال بوده است.

علی محمدی افزود: عملیات اجرایی سد خاییز به عنوان یکی از راهکارهای تامین آب پایدار کشاورزی در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در امسال این سد شرایط آبگیری را دارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین بخشی از حقابه ۲۰۰ هزار اصله نخل شبکه آبیاری اهرم، تامین حقابه زیست محیطی و کاهش فشار بر منابع آب زیرزمینی بخشی از اهداف این سد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری آب ایران، سد خاییز از نوع خاکی با هسته رسی است و ۳۶ متر ارتفاع دارد. این سد با حجم مخزن ۱۶ میلیون مترمکعب، ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اعتبار سرمایه گذاری شده در این طرح یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

کد خبر 35179
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار