شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
وحدت مسلمانان تاکتیکی نیست بلکه یک امر اصولی است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند:  وحدت و اتحاد مسلمان‌ها یک امر تاکتیکی نیست که بعضی خیال کنند حالا به خاطر شرائط خاصی ما بایستی باهمدیگر متحد باشیم، نه یک امر اصولی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام، جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این دیدار طبق ضوابط و آئین‌نامه‌های ستاد مقابله با کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

اهم فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای به شرح زیر است:

-عظمت حادثه‌ی ولادت پیغمبر(ص) به قدر علوّ مرتبه‌ی پیغمبر است. همان رتبه‌ی عظیمی که در عالم وجود از اول خلقت تا آخر با این عظمت خدای متعال موجودی نیافریده است و عظمت امانتی که خداوند بر دوش او گذاشته است. خداوند متعال کتاب مکنون را بر قلب مقدس پیغمبر نازل کرد. بر زبان مطهر و پاک آن بزرگوار جاری کرد. برنامه‌ی سعادت بشر را به طور کامل به او سپرد، بر دوش او گذاشت و او را مأمور کرد که این برنامه را هم عمل کند، هم ابلاغ کند، هم از پیروان خود مطالبه کند.

-ولادت پیامبر در واقع شروع یک دوره‌ی جدید در زندگی بشر است. بشارتی است برای اینکه یک دوره‌ی تازه‌ای از اراده‌ی الهی و تفضّلات الهی بر بشریت آغاز شد.

-وحدت و اتحاد مسلمان‌ها یک امر تاکتیکی نیست که بعضی خیال کنند حالا به خاطر شرائط خاصی ما بایستی باهمدیگر متحد باشیم، نه یک امر اصولی است.

-هم‌افزایی مسلمان‌ها لازم است؛ اگر مسلمان‌ها متحد باشند هم‌افزایی می‌کنند، همه‌شان قوی می‌شوند. اتحاد مسلمانان یک فریضه‌ قطعی قرآنی است.

-علت اینکه ما در جمهوری اسلامی بر وحدت مسلمین زیاد تأکید می‌کنیم، این است که امروز مرتباً تلاش می‌شود که بین فِرق مسلمین، بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد بشود، شما ملاحظه کنید در ادبیات سیاسی آمریکا مسئله‌ سنی بودن و شیعه بودن چند سال است که وارد شده؛ با اینکه آنها با اصل اسلام مخالفند، دشمنند. اما مسئله‌ شیعه و سنی را رها نمی‌کنند. 

-ملاحظه هم می‌کنید دست‌آموزهای آمریکا در هر جای دنیای اسلام بتوانند فتنه ایجاد می‌کنند. نزدیکترین نمونه‌اش همین حوادث تأسف‌بار و گریه‌آور افغانستان در این دو جمعه‌ گذشته است که مسجد مردم و مسلمان را، در حال نماز را، منفجر کردند. چه کسی منفجر می‌کند؟ داعش. داعش کیست؟ داعش همان مجموعه‌ای است که آمریکایی‌ها - همین گروه دموکرات آمریکا - صریحاً گفتند که این را ما به وجود آوردیم، البته حالا نمی‌گویند و انکار می‌کنند.

ادامه دارد ...

کد خبر 35332
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار