شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه سوم کُند شد
رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم امسال به ۲ درصد کاهش یافت که این کندترین رشد اقتصادی این کشور بعد از رکود سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین‌هوا، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم امسال به ۲ درصد کاهش یافت که این کندترین رشد اقتصادی این کشور بعد از رکود سال ۲۰۲۰ است.

وزارت تجارت آمریکا در گزارش خود کاهش میزان مصرف مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاری در املاک را در کنار اختلال‌های موجود در زنجیرهای تأمین، مهم‌ترین عوامل پایین آورنده رقم رشد اقتصادی آمریکا اعلام کرد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی می‌کردند رشد اقتصادی آمریکا در این سه ماهه به ۲.۸ درصد برسد.

این پایین‌ترین رشد اقتصادی آمریکا در دوره ریکاوری از بحران کرونا به حساب می‌آید. پس از سقوط ۳۱.۲ درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ که باعث بیکاری میلیون‌ها نفر شد، رشد اقتصادی این کشور هرگز این‌قدر پایین نبوده است.

در این سه ماهه به جز عوامل ذکر شده، عامل افزایش کسری تجاری این کشور هم که دوباره به رکورد تاریخی ۷۳.۳ میلیارد دلار نزدیک شد، در کند شدن رشد اقتصادی بی تأثیر نبود.

میزان مصرف مصرف‌کنندگان که ۶۹ درصد از اقتصاد ۲۳.۲ تریلیون دلاری آمریکا را شامل می‌شود، در این سه ماهه تنها ۱.۶ درصد رشد کرد. این شاخص در سه ماهه قبلی ۱۲ درصد رشد کرده بود.

کد خبر 35677
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار