جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
لزوم ایجاد نهضت آگاه‌سازی رسانه‌ای/ راهکارهای سلبی جوابگو نیست
بوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه رسانه باید نهضت آگاهی‌سازی ایجاد شود و راهکارهای سلبی در این زمینه جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح شنبه در همایش پلاتویی آسمانی در بوشهر اظهار داشت: شهید داریوش شاهینی استحقاق شهادت را داشت و الگوی مناسب برای همه ما بود.

وی با اشاره به اینکه شهید شاهینی متعهد به انقلاب اسلامی و آشنا به مبانی انقلاب بود اضافه کرد: شهید شاهینی هم در زندگی شخصی و هم در فعالیت کاری خود اهل حلال و حرام بود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی حریت و آزادگی را از ویژگی‌های شهید شاهینی ذکر کرد و ادامه داد: این شهید هیچگاه زیر بار زور نمی‌رفت و همیشه از مظلوم دفاع می‌کرد و دنبال حق بود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه حوزه رسانه را دارم بیان کرد: کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی را تشکیل داده‌ایم و اکنون در مرحله کارشناسی است که محلی برای هم‌اندیشی برای حوزه فرهنگ و رسانه و مدیریت افکار عمومی خواهد بود.

رضایی با اشاره به اینکه بزرگراه وسیعی در حوزه رسانه برای مانور بیگانگان ایجاد شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر رسانه‌ها به خوبی حمایت نمی‌شوند و باید در این زمینه تحول ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات‌های رسانه‌ای دشمنان نگران‌کننده است، افزود: باید فکری به حال این عرصه شود و در مقابل سرمایه‌گذاری دشمن اقدامات مناسب را داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راهکارهای سلبی در این زمینه جوابگو نیست، افزود: با فیلتر و سانسور به موفقیت نمی‌رسیم و باید نهضت آگاهی‌سازی در کشور ایجاد شود.

رضایی بر ایجاد نهضت سواد رسانه‌ای به عنوان یک نیاز ضروری تاکید کرد و گفت: بیداری و هوشیاری جامعه مهمترین راهکار و راهبرد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای است.

همایش پلاتوی آسمانی به‌منظور بزرگداشت سالروز عروج شهدای عرصه رسانه و شهید والامقام داریوش شاهینی در سالن همایش صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد.

کد خبر 37597
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار