سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
خدمات به افراد واکسینه نشده ارائه نشود/لزوم رصد کارمندان رفسنجان
رفسنجان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کسی که واکسیناسیون را انجام نداده نباید خدمت دریافت کند و واکسیناسیون اولویت نخست در ادارات شهرستان باید باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جمالی زاده صبح شنبه در شورای اداری شهرستان رفسنجان تاکید کرد: خوشبختانه با مدیریت خوبی که در چندماه گذشته به‌ویژه در بحث واکسیناسیون در خصوص کرونا انجام شد، امروز اولین روزی است که بعد از مدت‌ها نقطه نارنجی و قرمزی در کشور نداریم و وضعیت کرونایی شهرستان رفسنجان نیز دو هفته‌ای است که زرد شده است.

وی توضیح داد: هدف طرح مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند کرونا از طریق تبادل اطلاعات در بستر سامانه امید انجام شده است و به‌زودی همه دستگاه‌ها به این سامانه وصل می‌شوند و بر اساس میزان واکسیناسیون، غربال‌گری و بیماری، افراد مدیریت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: سال گذشته در همین زمان حدود ۸۰ درصد میزان رعایت پروتکل‌ها بود و بسیاری از جلسات برگزار نمی‌شد و در حال سپری‌کردن پیک سوم با تلفات روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در کشور بودیم و در رفسنجان روزانه بالای ۱۰ نفر تلفات داشتیم.

وی ادامه داد: اما امسال با اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها حدود ۴۰ درصد است به برکت واکسیناسیون عمومی وضعیت بیماری در کشور کنترل شده است.

جمالی زاده با تاکید بر اینکه کسی که واکسیناسیون را انجام نداده نباید خدمت دریافت کند، یادآور شد: اولویت نخست ادارات واکسیناسیون باشد و کارمندی نباشد که واکسن نزده باشد.

وی تصریح کرد: در بحث کرونا همه دستگاه‌ها همراه باشند و همکای کنند که درگیر ویروس نشوند و در خصوص نوع امیکرون اگر غافل شویم و واکسن خود را تکمیل نکنیم ممکن است درگیر شویم.

کد خبر 38355
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار