جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کیت تشخیص اُمیکرون در بوشهر موجود است
ایسنا/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کیت تشخیص ویروس جهش‌یافته کرونا در این استان موجود است.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا : در حاضر جهش جدید ویروس کرونا که بانام اُمیکرون شناخته می‌شود در استان به ثبت نرسیده است اما این موضوع به معنی عدم وجود ویروس در استان نمی‌تواند باشد. خوشبختانه کیت تشخیص ویروس جهش‌یافته کرونا در استان بوشهر موجود است.

وی با ابراز تشکر از آحاد مردم استان بوشهر در زمینه استقبال از واکسن کرونا افزود: در حال حاضر ۷۸۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر دوز اول، ۶۸۷ هزار نفر دوز سوم و بیش از ۶۴هزار نفر دوز سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با توجه به افزایش استقبال مردم برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا و افزایش تراکم جمعیتی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، درخواست می‌شود فعالیت پایگاه‌های واکسن به روال قبل بازگردد.

خواجه‌ئیان افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و در صورت همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی انجام واکسیناسیون خودرویی نیز امکان‌پذیر است.

این مقام مسئول بهداشتی در استان بوشهر تصریح کرد: با اقدام به‌موقع واحدهای بهداشتی از شیوع و گسترش کرونا در جمعیت دانش‌آموزی استان بوشهر جلوگیری به‌عمل‌آمده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر دوز اول واکسن کرونا به ۸۶٫۵ درصد و دوز دوم آن به ۶۹٫۷ درصد از جمعیت دانش‌آموزی بالای دوازده سال استان بوشهر تزریق‌شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، خواجه‌ئیان خاطرنشان کرد: برنامه آموزش در مدارسی که استانداردهای بهداشتی به تائید کارشناسان ما نمی‌رسد باید به شکل غیرحضوری ادامه یافته و پیشنهاد می‌کنیم برای پرهیز از شیوع ویروس جدید تا یک ماه آینده امتحانات مدارس غیرحضوری برگزار شود.

انتهای پیام

کد خبر 38769
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار