جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
حوزه‌های علمیه حضوری جدی و اصیل در عرصه‌های فرهنگی داشته باشند
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حوزه‌های علمیه حضوری جدی و اصیل در عرصه‌های فرهنگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر پنجشنبه در ارتباط ویدئویی با اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اظهار داشت: حضور جدی فرهنگی حوزه علمیه در جغرافیای ملی و بین‌المللی داری اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش جهان استکبار و تهاجم فرهنگی برای تغییر افکار و بنیان‌های فکری مردم ایران تصریح کرد: باید از زمان جلوتر باشیم و حوزه‌های علمیه حضوری جدی و اصیل در عرصه‌های فرهنگی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه مشکلات و کمبودهای اقتصادی نباید مانع از اجرای برنامه‌های فرهنگی شود افزود: توجه به فعالیت‌های پژوهشی باید مد نظر باشد و شاهد تعمیق عرصه‌های دانشی حوزه در کنار توسعه رشته‌ها باشیم.

وی با تاکید بر تلاش برای حفظ، ارتقا و مرجعیت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نظام مقدس اسلامی ایران بستر را برای ارتقای سطح علمی و مرجعیت عملی حوزه را در فضای ملی و فرا ملی فراهم کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: نگاه ثنویت بین حوزه و حکومت و سکولار کردن حوزه بزرگترین ضربه به خود حوزه و تضعیف اسلام و مسلمین و انقلاب است.

وی حوزه را یکی از پایه‌های رشد و بالندگی دانست و اضافه کرد: باید تلاش جدی صورت بگیرد که حوزه علمیه در طراز انقلاب اسلامی و نگاهمان فرا زمان باشد و طوری برنامه‌ریزی کنیم که ۱۵ سال از زمان جلوتر باشیم.

کد خبر 39862
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار