جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
دومین یادواره مادران شهدای شهر دوراهک برگزار شد
بوشهر- با حضور جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر دومین یادواره مادران شهدای شهر دوراهک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا دشتی ظهر یکشنبه در آئین دومین یادواره مادران شهدای شهر دوراهک اظهار داشت: مقام صدق و اخلاص و شجاعت از ویژگی‌های مهم مکتب شهید سلیمانی است.

وی با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س)، به مکتب شهید سلیمانی اشاره و اظهار داشت: دشمنان فکر می‌کردند با به شهادت رساندن حاج قاسم می‌توانند از ترس خود بکاهند درحالی‌که شهید سلیمانی خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در رابطه باشخصیت حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها، بیان کرد: اگر این بانوی گران‌قدر در کربلا حضور نداشت اما ویژگی‌هایی همچون ولایتمداری، شجاعت، عشق به امام زمان خویش و وفای به عهد را با آن تربیت نمونه در فرزندانش گذاشته بود.

دشتی بابیان اینکه مادران ما از حضرت ام‌البنین (س) الگو گرفته‌اند، ادامه داد: ما مادران دو شهیدی، سه شهیدی، چهار شهیدی، پنج شهیدی حتی شش شهیدی داریم که در راستای حمایت از حسین زمان خویش فرزندان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کردند.

وی یادآور شد: ما ۲۳۰ هزار شهید داده‌ایم که تحت تربیت همین مادرانی بوده‌اند که از حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها درس گرفته‌اند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: علاوه بر تکریم خانواده معظم شهدا باید فضائل شهدا را هم در مجالس و محافل خود نقل کنیم تا فرهنگ شهادت در جامعه زنده بماند.

وی افزود: ما در جامعه اسلامی نباید داشته باشیم که خانواده‌های شهدا خدای نکرده مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرند، حتماً مسئولین ما در این زمینه توجه داشته باشند.

دشتی با تأکید بر تکریم از مادران و همسران شهدا در همه برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: بسیاری از مادران شهدا از دنیا رفته‌اند، بنابراین ما نباید فرصت را از دست دهیم و نسبت به تکریم مادرانی که زنده هستند غافل باشیم؛ مادران شهدای ما کمتر از عهد رسول‌الله نبودند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم دومین یادواره مادران شهدای دوراهک، عنوان کرد: یادواره مادران شهدا ادامه داشته باشد و محدود به این برنامه نباشد و حتماً به این مادران سرکشی و توجه و احترام کنید.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: همواره باید از صبر و تحمل بالای مادران شهدا، نقش همسران شهدا در پرورش فرزندان و فضیلت‌های شهدا در مجالس و محافل خود بگوییم.

وی ابراز کرد: مادران شهدا به مسائل مادی ما نیازی ندارند حتی اگر فقیر باشند، آن‌ها نیاز دارند که ما قدر فرزندان و شهیدانشان را بدانیم و بدانیم این انقلاب و نظام با چه سختی‌هایی به‌دست‌آمده است، بعضی‌ها به‌راحتی مطالبی می‌گویند که احساس می‌شود از روی غرض یا نادانی است.

دشتی با اشاره به سالروز فرار شاه ملعون از ایران، تأکید کرد: دو سلسله منحوس قاجاریه و پهلوی این‌قدر به کشور ما آسیب‌زده‌اند که هرچه عقب‌ماندگی داریم از آن زمان است.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس عزت ملی و حرف برای گفتن در دنیا داریم و محور مقاومت و هسته اصلی جهان اسلام را در ایران تشکیل داده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: انقلاب اسلامی تشکیل داده‌ایم، نظاممان راه انداخته‌ایم، دولت اسلامی در حال شکل‌گیری است و باید همت کنیم تمدن اسلامی را بسازیم که دور از دسترس نیست.

دبیر دومین یادواره مادران شهدای دوراهک و فرمانده پایگاه مقاومت سمیه دوراهک گفت: مادران شهدا با تأسی از حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها فرزندانی که سال‌ها با جان‌ودل در دامن خود پرورش داده بودند را راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند تا اسلام و انقلاب اسلامی حفظ شود.

زینب عالی پور افزود: امروز پاسداشت یاد و نام مادران شهدا و برگزاری چنین یادواره‌هایی کمترین ادای دین به مقام شامخ این عزیزان است.

وی یادآور شد: پایگاه مقاومت بسیج سمیه شهر دوراهک این افتخار را دارد تا از سال گذشته برای اولین بار سنگ بنای برگزاری یادواره مادران شهدا را بگذارد که شاید بتوان گفت از پیشگامان این اقدام در شهرستان دیر بوده‌ایم و امسال نیز این توفیق دست داد تا برای دومین سال پیاپی در چنین شبی از مقام این مادران تجلیل کنیم.

دبیر یادواره مادران شهدای دوراهک ادامه داد: امیدواریم خدای متعال این توفیق را نصیبمان کند که در سال‌های آینده نیز یادواره مادران شهدای دوراهک به‌صورت گسترده‌تر و با محتوایی درخورشان این عزیزان برگزار نمائیم.

عالی پور در پایان از همکاری مردم دوراهک، بسیج حوزه جندالله، شورای اسلامی و شهرداری دوراهک، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دیر و بسیجیان جهادگر که در برگزاری این مراسم همکاری داشته‌اند، تقدیر کرد.

قرائت اشعاری در وصف حضرت ام‌البنین (س) و مادران شهدا توسط هاجر احمدی از شاعران آئینی، مداحی و مرثیه‌سرایی توسط مسلم رضایی از مداحان اهل‌بیت و تجلیل از خانواده معظم شهدای شهر دوراهک توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیگر بخش‌های این مراسم یادواره بود.

کد خبر 40010
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار