دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
وضعیت کرونایی ۵ شهرستان سیستان و بلوچستان زرد شد
زاهدان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت کرونایی ۵ شهرستان استان با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس زرد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان وضعیت شهرستان‌های دشتیاری و چابهار، نیکشهر، بمپور و ایرانشهر به زرد تغییر رنگ داد.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌های لازم با توجه به زرد شدن وضعیت کرونایی در پنج شهر سیستان و بلوچستان در ستاد استانی مدیریت و مقابله با این ویروس انجام خواهد شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با ابتلای ۲۰۸ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۵ هزار و ۲۴۴ نفر رسیده است.

سید محمد هاشمی‌شهری ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

وی با بیان این‌که هم‌اینک ۶۶ بیمار حاد تنفسی و ۹ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست کرد هنگام خروج از خانه با استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها اصول بهداشتی و آداب تنفسی را بخوبی رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا گفت: بر خلاف تصور عمومی سویه امیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.

وی افزود: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در رأس آنان سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

کد خبر 40546
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار