جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
ورود مسافر به استان بوشهر ۱۰۷ درصد افزایش یافت
بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر از رشد ۱۰۷ درصدی ورود مسافرین به این استان نسبت به سال قبل خبر داد.

اسماعیل سجادی منش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۲۵ اسفند سال قبل تا ششم فروردین امسال، پنج میلیون و ۲۱۰ هزار و ۳۴۵ مسافر وارد استان بوشهر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بر اساس آمارها استان بوشهر با این حجم مسافر رتبه دوم کشور را از لحاظ جذب گردشگر کسب کرده است.

وی بیان کرد: برپایی ۱۶۸ غرفه صنایع‌دستی در قالب ۲۰ نمایشگاه، راه‌اندازی ۱۰۷ کمپ اسکان نوروزی، برپایی ۱۱ نوروزگاه از ۲۵ نوروزگاه برنامه‌ریزی‌شده ازجمله اقدامات صورت گرفته در استان برای ایام نوروز بوده است.

سجادی منش با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی در استان بوشهر افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۰ هزار و ۲۵۰ مسافر نوروزی از امکانات موجود برای سفرهای دریایی استفاده کرده‌اند که به‌وسیله ۹ موتور لنج، ۱۰ قایق و سه فروند کشتی تفریحی و گردشگری جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۵ هزار نفر از مسافران نوروزی از موزه‌ها، ۷۲۰ هزار نفر از محوطه‌ها و اماکن تاریخی استان بوشهر بازدید کرده‌اند.

کد خبر 44075
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار