جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
پانزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در گناوه برگزار شد
گناوه- پانزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) و استقبال پرشور مردم در مصلی جمعه گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه چهارشنبه شب در این آئین معنوی اظهار داشت: مایه افتخار و سربلندی است که امروز با حضور خدام حرم مطهر رضوی در شهرستان گناوه، شهر و شهرستان ما مزین و معطر به عطر رضوی شد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: خدام حرم مطهر امام رضا (ع) در جای جای کشور حضور یافته اند و مردم با عشق و علاقه و ارادت به آستان امام هشت (ع) در استقبال از خدام حضرت حضور می‌یابند و مردم ولایتمدار شهرستان گناوه نیز با حضور پرشور از این خادمان استقبال کردند.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه و امام رضا (ع) گفت: امروز کشور ما زیر سایه خورشید ولایت است و حضور خادمین رضوی همراه با پرچم سبز و متبرک مایه خیر و برکت امام رضا (ع) برای شهرستان گناوه خواهد بود.

معاونت کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر و جانشین رئیس ستاد دهه کرامت در گفتگو با خبرنگاران با تقدیر از همکاری‌های امام جمعه گناوه و دست اندر کاران جشن میلاد امام رضا (ع) و جشنواره زیر سایه خورشید اظهار داشت: شعار دهه کرامت امسال «همه خادم الرضاییم» «جهاد عالمانه، خدمت کریمانه» در نظر گرفته شده است که بر گرفته از شعار سال که توسط مقام معظم رهبری برای سال جاری تعیین شده است.

پانزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در گناوه برگزار شد

مهران خرده بین مقدم گفت: در شهرستان گناوه به یمن حضور خدام رضوی پانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید برگزار می‌شود که امروز ششمین روز برگزاری این جشن‌های میلاد است و این جشن در سراسر استان در حال برگزاری است.

وی گفت: در دهه کرامت مبلغی معادل با ۲۸۰ میلیون تومان برای ذبح گوسفند و توزیع بین نیازمندان محرومان در استان بوشهر محقق شده است.

معاونت کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر و جانشین رئیس ستاد دهه کرامت تصریح کرد: در طول سال گذشته ۳۶۲ رأس گوسفند به صورت عقیقه یا قربانی با مبلغی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.

پانزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در گناوه برگزار شد

وی گفت: پویش‌های متعددی، توزیع بسته‌های معیشتی از ابتدای سال انجام شده است که در دهه کرامت مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌های استان استان بوشهر در حال انجام است که در شهرستان نیز این کار انجام می‌شود.

وی گفت: ذبح و قربانی گوسفند به یمن میلاد باسعادت امام رضا (ع) در دهه کرامت است که امروز (چهارشنبه) تعداد ۳۰ رأس گوسفند ذبح و بین مردن نیازمند و محروم شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: در شب میلاد امام رضا (ع) ۷ هزار پرس غذا توسط کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان طبخ و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در گناوه برگزار شد

وی گفت: تعمیر مساکن نیازمندان و محرومان از دیگر برنامه‌های مهم است که از دهه کرامت تا عید غدیر ادامه خواهد داشت و مبلغ قابل توجهی هم به شهرستان گناوه قرار گرفته که توسط امام جمعه گناوه و دست اندر کاران انجام خواهد شد.

وی گفت: تعداد خادمان رضوی استان بوشهر بالغ بر ۲ هزار و یاوران رضوی ۵۷ نفر هستند و ما درصدد هستیم تا تعداد یاوران رضوی جذب کنیم.

وی گفت: دو گروه با تعداد ۸ خادم رضوی از بارگاه ملکوتی امام هشتم در استان بوشهر حضور یافته‌اند که یک گروه در شمال و یک دیگر جنوب استان مستقر هستند.

پانزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در گناوه برگزار شد

قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع)، با حضور بیش از ۱۰۰ نونهال پسر و دختر با همراهی دو تن از خدام حرم رضوی، مداحی یکی از خادمان حرم رضوی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و گرداندن پرچم متبرک رضوی در میان مردم و حضار در مراسم از بخش‌های این آئین معنوی بود.

حضور در بین مردم روستای های شول و جزیره بندر ریگ، حضور در امامزاده سلیمان بن علی (ع)، دیدار مردمی، تجلیل از ۱۰ خانواده شهید شهرستان، حضور در آسایشگاه سرای مهرو اهدای بسته‌های متبرک شده به آنان از دیگر مهمترین برنامه‌های حضور خدام در شهرستان بود.

کد خبر 46762
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار