شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
بهره‌مندی ۱۵۳ زندانی کرمانشاهی از قانون پابند الکترونیکی
کرمانشاه- مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قضات می‌توانند از قانون پا بند الکترونیکی استفاده کنند، گفت: ۱۵۳ زندانی با استفاده پا بند الکترونیک خارج زندان‌ها حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پوریانی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری تولید و اشتغال مهم‌ترین اولویت امروز کشور است و بر این اساس سیاست اشتغالزایی توسط قوه قضائیه به زندان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از فضا و امکانات می‌تواند زمینه ساز کارآموزی و اشتغال زندانیان را فراهم کند و کارآفرینان می‌توانند با در اختیار گرفتن فضای کارگاهی زندان‌های کرمانشاه علاوه بر اشتغالزایی از مزایای معافیت از پرداخت مالیات و دریافت تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: اشتغال پای تخت در اتاق، حضور در کارگاه و اعزام به کار از انواع اشتغال در زندان‌ها بوده که اشتغال پای تخت عمدتاً به تولید صنایع دستی اختصاص دارد که ۴۰۵ نفر مشغول به تولید این محصولات هستند و همچنین ۲۸ نفر با حضور در کارگاه به کار خیاطی، کابینت سازی، قالیبافی، فلزکاری مشغول بوده و ۴۴۴ نفر بر اساس قرارداد در محل کار حاضر شده و حقوق دریافت می‌کنند.

پوریانی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه همکاری مناسبی با اداره زندان‌ها داشته است، گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۷۳ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند و آموزش لازم را برای اشتغالزایی دریافت کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا زندان‌ها کمترین موارد ابتلاء را داشتند، بیان کرد: مراقبت‌های سختگیرانه طی ۲.۵ سال گذشته در زندان‌های استان کرمانشاه لحاظ شد و هم اکنون ۱۰۰ درصد زندانیان دز اول و دوم و ۹۰ درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند و در این ایام ۱۴ هزار و ۶۳۳ تست کرونا از موارد مشکوک به ابتلاء اخذ شد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم قوه قضائیه استفاده از پا بند الکترونیک بوده که به تشخیص قاضی صورت می‌گیرد و امسال باید ۳۰ هزار نفر از این قانون بهره‌مند شوند و هم اکنون ۱۵۳ زندانی در استان کرمانشاه از پا بند الکترونیک استفاده می‌کنند و آزاد هستند.

پوریانی با بیان اینکه الکترونیکی شدن کارها مورد توجه قوه قضائیه قرار دارد، گفت: برگزاری ۶ هزار دادگاه آنلاین، ۵۴۳ بازدید الکترونیک، ۶۱۱ ملاقات آنلاین از جمله اقدامات بسیار خوب قوه قضائیه است که طی سه ماهه نخست سال جاری نیز ۶۰۰ ملاقات آنلاین صورت گرفته است.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان و خانواده آنان نیز در طی سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ معیشتی، ۷۵۰ مورد سرکشی از خانواده زندانیان، اهدای ۱۴ دستگاه تبلت و اهدای ۸۰۰ کارت هدیه را صورت داده و یک هزار و ۴۰۰ خانواده زیر پوشش این انجمن قرار دارند.

کد خبر 47335
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار