سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
صاحب خانه‌ها در این شرایط سخت اقتصادی با مستأجران مدارا کنند
امام جمعه دیر با بیان اینکه محبوب ترین عبادت، خوشحال کردن یک مسلمان است، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی صاحب خانه‌ها با مستأجران مدارا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج، اظهار داشت: ما در هر زمینه نیاز به الگو داریم و بهترین الگو در زمینه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) هستند.

امام جمعه دیر با تاکید بر الگوگیری جوانان از حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، افزود: دختران و پسران ملاک‌های اهلبیت در بحث ازدواج معیار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: اولین کانون تربیت، خانواده است لذا اسلام برای این جایگاه از قبل از ازدواج برنامه دارد.

حسینی با تاکید براینکه ایمان و تقوا ملاک اصلی انتخاب همسر باشد، گفت: کسانی که نگاهشان به مال و ثروت خواستگار است بدانند که دخترشان خوشبخت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها و جوانان ملاک‌های اسلامی را مدنظر بگیرند، افزود: همه برای فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان تلاش کنیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به کمرنگ شدن اعتقادات در جامعه، عنوان کرد: خانواده‌ها، خیرین و مؤسسات خیریه به امر ازدواج جوانان کمک کنند.

وی یکی از برنامه‌های دشمن را جلوگیری از ازدواج جوانان دانست و افزود: دشمن بدنبال برهم زدن کانون خانواده‌ها و راه اندازی ازدواج سفید است.

حسینی بیان داشت: فلسفه اصلی ازدواج مسئله آرامش است که برای تداوم کانون خانواده‌ها زن و مرد باید به یکدیگر محبت کنند.

وی با بیان اینکه محبوب ترین عبادت، خوشحال کردن یک مسلمان است، افزود: در این شرایط سخت اقتصادی صاحب خانه‌ها با مستأجران مدارا کنند.

آمریکایی‌ها در رأس ناقضین حقوق بشر هستند

امام جمعه دیر با بیان اینکه در گران کردن کالاها با هم مسابقه نگذاریم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی مثل تعزیرات و صمت باید به وظیفه خود عمل کنند اما آنچه مهم‌تر است رفتار منصفانه و با تقوای مردم با یکدیگر است تا خدا به ما رحم کند.

وی درباره بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: آمریکایی‌ها در رأس ناقضین حقوق بشر هستند و اعتقادی به حقوق بشر ندارند.

حسینی افزود: آمریکایی‌ها در داخل کشور خودشان علیه سیاه پوستان جنایت می‌کنند و از آن طرف هم به فرمانده ناو آمریکایی که ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرانی را به خاک و خون کشید مدال افتخار می‌دهند؛ اینها چنین موجوداتی هستند.

وی با اعلام اینکه آمریکایی هه حقوق بشر را چماقی بر سر کشورهای دیگر قرار داده اند، ابراز کرد: هر کشوری که با آمریکا کنار نیاید و تسلیم نشود به اتهام نقض حقوق بشر تحریم می‌کنند و بیشترین قطعنامه‌ها علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر است، ایرانی که همین مدافعان حقوق بشر مواد غذایی و دارو را بر ما تحریم کرده اند لذا نسل جوان ما دشمنان را بشناسند و فریب آنها را نخورند.

امام جمعه دیر بیان کرد: یکی از مسئولیت‌های هر شهروند در قبال جامعه پرداخت مالیات است که برای مصارف عمومی هزینه می‌شود و مسئولین و شهرداری‌ها باید در این زمینه به مردم گزارش دهند.

وی توجه به دو اصل فایده و توانایی افراد در پرداخت مالیات را مهم دانست و اضافه کرد: بر اساس درآمد و کسر هزینه‌ها مالیات گرفته شود تا مردم استقبال کنند که امیدواریم مسئولان مالیات توجه داشته باشند.

سیاه نمایی دشمن در فضای مجازی

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و کارکنان قوه قضائیه، یادآور شد: برای ایستادگی در مقابل دشمن مانند دهه ۶۰، باید اتحاد و صبر و استقامت داشته باشیم و پشت سر رهبری باشیم.

وی ادامه داد: امروز مشکل اقتصادی داریم اما سخت‌تر از دوران جنگ و دهه ۶۰ نیست و با همت و تلاش مسئولان و همراهی مردم بر دشمن غلبه می‌کنیم.

امام جمعه دیر با اشاره به شبهه افکنی و سیاه نمایی دشمن در فضای مجازی، ابراز کرد: امروز برنامه دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در کشور و تخریب مسئولان است و هر کس مردم را از آینده ناامید کند چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند.

وی عنوان کرد: همه هوشیار باشیم و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را به گوش جان بسپاریم.

حسینی با اشاره به تقدیر رهبر انقلاب از رئیس قوه قضائیه، گفت: ما هم از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم در عمل به توصیه‌های رهبری در بحث مبارزه با فساد و عمل به وظایف موفق باشند.

کد خبر 47397
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار