دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
جولان کرونا در شرق استان تهران / فیروزکوه نارنجی شد
فیروزکوه- کرونا وضعیت فیروزکوه را به رنگ نارنجی تغییر داده که این تغییر رنگ زنگ خطری برای رعایت بیشتر پروتکل ها محسوب می شود و وظیفه مردم در این برهه توجه بیشتر نسبت به تزریق واکسن است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بر اساس آخرین بروز رسانی رنگ‌بندی شرایط کرونایی کشور، بر خلاف هفته‌های اخیر که تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در کشور، صفر بود در حال حاضر ۴ شهر در وضعیت قرمز و ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند که یکی از این ۱۴ شهر فیروزکوه است.

نیاز جدی به رعایت پروتکل‌ها داریم

حسن خیرخواه، رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار مهر، از وضعیت کرونایی نارنجی در فیروزکوه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش در میزان و تعداد افراد مبتلا به سویه جدید در کشور به تبع در فیروزکوه نیز شاهد این افزایش ابتلاء هستیم.

خیرخواه با بیان اینکه در دماوند و فیروزکوه با افزایش آمار مبتلایان روبرو هستیم گفت: هم اکنون با توجه به آمارها نیاز جدی به رعایت پروتکل‌ها داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه بر لزوم اهتمام مردم به تزریق واکسن تاکید کرد و عنوان داشت: از همه مردم می‌خواهیم جهت دریافت دوز یادآور کرونا به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: هر کسی ۶ ماه از آخرین دوز واکسن دریافتی اش گذشته باید برای دریافت دز بعدی مراجعه کند، تعدادی هستند که ۲ دوز تزریق کرده اند و باید برای دریافت دوز سوم و افرادی نیز هستند که ۳ دوز واکسن زده اند و باید برای دوز چهارم اقدام نمایند.

جولان کرونا در شرق استان تهران / فیروزکوه نارنجی شد

۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان دماوند بستری هستند

مسعود مسلمی فرد رئیس بیمارستان نیمه شعبان دماوند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان دماوند اظهار داشت: متأسفانه سویه جدید اومیکرون بسیار مسری است و در این خصوص باید اطلاع رسانی دقیق به مردم صورت بگیرد.

مسلمی فرد با بیان اینکه قصد ترساندن مردم را نداریم اما هشدارها باید جدی گرفته شوند گفت: کسانی که واکسن تزریق کرده اند اگر هم دچار سویه جدید شوند با وخامت حال جسمی مواجه نخواهند شد اما این سویه وخامت و رنج زیادی را برای مبتلا ایجاد می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند عنوان داشت: علائم این سویه شبیه سرماخوردگی مثل تب و سرفه به علاوه علائم گوارشی است و در حال حاضر شاهد این هستیم که ۵۰ درصد مراجعین بیماران سرپایی بیمارستان نیمه شعبان دماوند دارای این علائم و شبیه کرونا هستند.

وی عنوان داشت: درصد کمی از مراجعان به مراکز درمانی دماوند دچار افت اکسیژن خون هستند که افزوده شدن افراد دارای نشانه مبین این است که شیوع این بیماری در دماوند رو به افزایش است.

مسلمی فرد اظهار داشت: به طور روزانه در بخش اورژانس بیمارستان دماوند تعداد ۱۳ نفر تزریق داروی رمدسیویر دارند و درمان سرپایی می‌گیرند و مرخص می‌شوند اما مجموعاً تعداد ۱۰ نفر در بخش‌های مختلف درمانی با اثبات کرونا بستری هستند که از این تعداد ۳ نفر در بخش‌های ویژه و ۷ نفر در بخش‌های عادی بستری شده اند.

وی عنوان داشت: از همه مردم می‌خواهیم حتماً شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک را با توجه به شرایط پیش رو و ورود به ماه محرم و امروز که عرفه است مورد توجه قرار دهند.

جولان کرونا در شرق استان تهران / فیروزکوه نارنجی شد

درخواست برای تزریق دوز یادآور واکسن کرونا

مسلمی فرد بر لزوم رعایت بهداشت و شستشوی دست‌ها تاکید کرد و گفت: از همه کسانی که تزریق واکسن را کامل نکرده اند و همچنین کسانی که ۳ دوز واکسن زده اند و دوز یادآور را دریافت نکرده اند می‌خواهیم بدون ملاحظه برای تزریق یادآور مراجعه کنند و سالمندان و بیماران زمینه‌ای نیز باید احتیاط‌های لازم را داشته باشند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر شرایط برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مراجعین در بیمارستان دماوند مهیا است اما واقعیت این است که اگر شیوع با همین سرعت باشد دچار شرایط و فاز سخت بیماری می‌شویم و الان در بخش صعودی هستیم و سقف شیوع را مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تعیین می‌کنند و موج کوچک‌تر را رقم می‌زنند.

رئیس بیمارستان نیمه شعبان دماوند در خصوص گردشگری دماوند و تأثیر بر شیوع بیشتر افزود: در حال حاضر با توجه به بستری‌ها از میان مراجعین هم گردشگر و هم بومی داریم ولی ما فکر می‌کنیم با توجه به پیش بینی‌ها آهسته آهسته با توجه به حضور گردشگرها که پررنگ بوده اند در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شیوع شدید تر شود.

مسلمی فرد در خصوص مقایسه مراجعین و مبتلایان واکسن زده نسبت به تعداد افراد واکسن نزده اظهار داشت: متأسفانه ۵۰ درصد افراد مراجعه کننده تزریق واکسن‌هایشان را کامل نکرده اند که این یک زنگ هشدار به همه مردم است.

بر اساس این گزارش و با توجه به هشدارهای صادر شده و همچنین عادی انگاری‌های مردم امیدوار هستیم دوباره در دام پیک کرونا گرفتار نشویم و مردم هر چه زودتر نسبت به رعایت بیشتر و بهتر پروتکل دست به کار شوند و توصیه مسئولان را نسبت به تکمیل واکسیناسیون جدی بگیرند.

کد خبر 47698
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار