دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
۸ واحد غذایی در تنگستان به تعزیرات حکومتی معرفی‌شدند
بوشهر- سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به صدور ۲۷ اخطاریه بهداشتی برای واحدهای غذایی متخلف در تنگستان گفت: هشت واحد مواد غذایی نیز به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه زرافشون رفیعی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۴۸ ساندویچی در تنگستان فعالیت می‌کنند که در سال جاری به دلایل مختلف ۲۷ اخطاریه بهداشتی را دریافت کرده‌اند و ۸ واحد نیز به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: یک ساندویچی که با دریافت سه بار اخطاریه بهداشتی همچنان موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کرد با طی مراحل قانونی پلمب شد.

وی گفت: بازدید از صنوف عرضه مواد غذایی که به‌عنوان صنف‌های حساس شناخته می‌شوند، به‌صورت سرزده و مستمر انجام می‌شود که تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۵۳ بازدید از این صنوف صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط نگهداری مواد غذایی و نحوه عرضه آن به مردم در ساندویچی‌ها بیان داشت: شرایط و محل نگهداری مواد غذایی ارتباط مستقیمی در سلامت ماده غذایی دارد که متأسفانه بعضی از این مراکز با رعایت نکردن این اصول و نگهداری مواد غذایی در دمای نامناسب، احتمال فسادپذیری مواد غذایی را بالا و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

رفیعی سلامت مردم را خط قرمز شبکه بهداشت و درمان تنگستان خواند و افزود: به‌هیچ‌عنوان منافع شخصی افراد را به منافع عمومی ترجیح نخواهیم داد و عکس‌العمل بهداشت و درمان در مواجهه با این موارد قاطع و مبتنی بر قانون خواهد بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان ضمن درخواست از مردم جهت تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، تصریح کرد: عدم رعایت بهداشت محیط و بهداشت فردی، عدم دریافت کارت تندرستی که با سلامت شخص ارتباط مستقیم دارد و عدم نگهداری مواد غذایی در شرایط مناسب، از جمله تخلفات این واحد صنفی بوده است.

کد خبر 52600
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار