دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
زیرساخت‌های معادن استان بوشهر تقویت می‌شود
بوشهر- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرای چهار پروژه زیرساختی در بخش معدن استان شامل اکتشافات معدنی، نقشه‌های زمین شناسی، پروژه راه‌های دسترسی و برق رسانی به معادن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تکمیل زیر ساخت‌های معدنی اظهار داشت: در زیر گروه پهنه‌های اکتشافی این پهنه‌ها با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن اجرا شده که تاکنون یک پهنه با جنس معدنی بوکسیت موفق به دریافت پروانه اکتشاف شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: به منظور مطالعات اکتشافی در استان، با همکاری سازمان زمین شناسی و از محل بودجه استانی نسبت به تهیه نقشه زمین شناسی اقدام شد که این مطالعه در حال حاضر توسط پیمانکار انجام شده و گزارش آن در حال بررسی‌های اولیه است.

وی گفت: همچنین در زیر گروه پروژه‌های راهسازی، این پروژه‌ها در دو گروه پروژه‌های اجرا شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و پروژه‌های اجراشده توسط اداره کل صمت استان قابل تفکیک است.

صفوی اضافه کرد: پروژه‌های راهسازی که تاکنون توسط ایمیدرو اجرا شده و تحویل شده شامل اشکالی آباد، تنگ پلنگی، تلخاب و علاوه بر این ۲ پروژه دیگر نیز مطالعات اولیه آن انجام شده است که شامل امیر دیوان جاشک و پروژه دره سامان است.

مدیر کل صمت استان گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز از محل اعتبار ارسالی توسط وزارت مطبوع دو پروژه راهسازی با طول ۲ کیلومتر انجام شده و در پروژه برق رسانی به معادن که توسط اداره کل صمت استان تأمین اعتبار و اجرا شده پروژه فاز یک معادن دره سامان بوده است.

وی گفت: همچنین در این زمینه ایمیدرو نیز قصد اجرای چندین پروژه در دستور کار خود دارد که مطالعه اولیه آنها انجام شده و دو پروژه در مرحله مطالعه اولیه و دو پروژه نیز مطالعات اولیه به اتمام رسیده و در مرحله مناقصه است.

کد خبر 52601
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار