دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
اقتدار و خودکفایی علمی کشور افزایش یابد
بوشهر- امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین مقوله برای ایجاد تمدن است گفت: اقتدار و خودکفایی علمی کشور افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر سه شنبه در همایش بصیرتی فرهنگیان، طلایه‌داران جهاد تبیین استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای انقلاب فتنه‌های بسیاری را تجربه کردیم و هرکس پیرو امام راحل (ره) و پس از آن در کنار رهبر معظم انقلاب بود مصون مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین و استراتژی ترین مقوله برای ایجاد تمدن است افزود: آموزش و پرورش در عرصه‌های علم و دانش و ساختارسازی منابع انسانی نقش آفرین است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: بی تردید تمدن و پیشرفت بر اساس الگوی ایرانی، اسلامی در کشور نیازمند قانون اساسی، خودکفایی و تولید است و اگر یک کشور در عرصه علم و فناوری دارای اقتدار نباشد وابستگی علمی و فناوری به دانش‌های نوبنیان پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به پایه‌های علمی مقتدر، از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است گفت: در این رابطه باید بر اساس اندیشه‌های مقام معظم رهبری در تولید علم به مرجعیت علمی برسیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: دشمن به شدت به دنبال کند کردن بنیان آموزش و پرورش است و تا کشور ما ایران خودکفا نشده و تولید علم نداشته باشد بنابراین آموزش پرورش تراز اسلامی، تمدن آفرین و موجب توسعه و پیشرفت است.

امام جمعه به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط ویژه که دشمن قصد دارد با تهاجم رسانه‌ای و جنگ شناختی ما را شکست دهد به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان باید هوشمندانه و بر اساس تبعیت از هدایت‌های مقام معظم رهبری، از این فتنه عبور کرده و باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

کد خبر 52613
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار