جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
نداشتن مهارت مانع جذب جوانان بوشهری به بازار کار شده است
بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: عدم آشنایی با مهارت‌های عملی و فنی، مانع جذب جوانان جویای کار در بازار کار استان بوشهر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در دیدار با فرماندار بوشهر اظهار داشت: صنایع نفت و گاز از ظرفیت‌های مهم صنعتی استان بوشهر است که بر اساس آن طرح‌های مهارت‌آموزی تدوین و عملیاتی شده است.

وی مهارت آموزی را تنها مسیر توسعه اشتغال پایدار در کنار تحصیلات آکادمیک در استان بوشهر برای جوانان دانست و افزود: بر اساس نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر دوره‌های مهارتی در حرفه‌های جوشکاری، لوله کشی صنعتی، ابزار دقیق و برق صنعتی در هشت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان جهت اشتغال جوانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت مهارت‌آموزی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی اتمی و خورشیدی در کشور است، اضافه کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، تنگستان و کنگان به عنوان مراکز معین آموزش‌های حوزه انرژی در سطح استان انتخاب شده و علاقه مندان به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

دراهکی خواستار توسعه آموزش‌های مهارتی بنا به نیاز صنایع موجود در سطح استان با همکاری همه مجموعه‌های استانی و شهرستانی شد و گفت: عدم آشنایی با مهارت‌های عملی و فنی، مانع جذب جوانان جویای کار در بازار کار استان بوشهر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه جوان مهارت آموخته در جامعه بیکار نمی‌ماند اضافه کرد: با رصد اشتغال مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال گذشته بیش از ۷۵ درصد آنها یا در صنایع مشغول به کار شده یا برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کرده‌اند

کد خبر 53690
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار