سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
جشن بهار بندگی در گناوه برگزار شد
گناوه- مراسم جشن بهار بندگی (تکلیف) دانش آموزان دختر سوم ابتدایی مدارس شهرستان گناوه در تالار بهزاد این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه ظهر سه شنبه در این آئین جشن بهار بندگی (تکلیف) دختران دانش آموز مدارس گناوه به مناسبت دهه مبارک فجر در تالار بهزاد گناوه با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: امروز خرسندیم که همزمان با روزهای خجسته دهه مبارک فجر و در ایامی که به نام و یاد شهیدان و خاطرات غرور آفرین ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی مزین است جشن معنوی تکلیف دانش آموزان دختر مدارس شهرستان را برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: جشن تکلیف یکی از زیباترین و ماندگار ترین خاطرات برای دخترانی که به بلوغ می‌رسند، و امسال زییایی این جشن با حضور دخترانی از سراسر کشور و برگزاری جشن در حضور رهبر معظم انقلاب بیشتر شد.

جشن بهار بندگی در گناوه برگزار شد

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن تکلیف در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدام‌های ارزشمند برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی است گفت: برگزاری این جشن برای نوجوانان آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن آنها در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی است.

امام جمعه گناوه با توصیه به والدین و مربیان و معلمان گفت: این نونهالان و نوجوانان امانات الهی و بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند، و باید در امانتداری کوتاهی نکنیم.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: والدین برای در امان ماندن فرزندان خود از آسیب‌های اجتماعی و سعادت در زندگی آنها، نسبت به تربیت و پرورش و آشنا کردن آنها با معارف و تربیت دینی تلاش مضاعفی داشته باشند.

جشن بهار بندگی در گناوه برگزار شد

وی افزود: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی بویژه نماز در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و ارتباط مهم خانه، مدرسه و مسجد را فراموش نکنند و مدنظر داشته باشند.

امام جمعه گناوه از برگزار کنندگان و دست اندر کاران این برنامه معنوی تقدیر کرد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه با اشاره به اینکه جشن فرشتگان برگرفته از حرکت خیلی خوبی است که در مرکز کشور در محضر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت گفت: این حرکت معنوی در در این شهرستان نیز در دهه مبارک فجر اجرا می‌شود.

جشن بهار بندگی در گناوه برگزار شد

ضرغام مردانی افزود: در این آئین معنوی، تعداد ۴۰۰ دانش آموز پایه ابتدایی سوم از تمامی مدارس شهرستان گناوه شرکت کردند.

در این مراسم سرود همگانی جشن فرشته‌ها توسط دانش آموزان با شور و شوق خاصی اجرا شد و جلوه‌ای زیبا به این آئین معنوی داد.

جشن بهار بندگی در گناوه برگزار شد

ارائه مطالب و برنامه‌های متنوع از جمله در زمینه نماز، تلاوت قرآن، مهربانی کردن و رعایت حجاب با زبان کودکانه و زبان شعر، دکلمه، داستان و مسابقه و مطالب مهم و آموزنده توسط کارشناسان و روحانیون از دیگر بخش‌های این آئیین معنوی بود.

جشن بهار بندگی در گناوه برگزار شد

کد خبر 54933
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار