شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
اعتبارات در آموزش و پرورش افزایش یابد
بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت:اعتبارات در آموزش و پرورش افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست مشترک ائمه جمعه و مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش استان بوشهر اظهار داشت: نقش آموزش‌وپرورش در پیشرفت، ساختار و آفرینش تمدن بسیار مهم است.

امام‌جمعه بوشهر گفت: اگر یک کشور، جایگاهی برای آموزش‌وپرورش نداشته باشد، دچار بی‌سوادی، جهالت و به دور از موازین اولیه علم و پیشرفت قرار می‌گیرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین وزارتخانه در یک نظام فرهنگی و کشور محسوب می‌شود و بدون آموزش‌وپرورش، آموزش عالی شکل نمی‌گیرد که نشان از نقش مهم این نهاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: نظام رشد و پیشرفت در دو بخش علم و تربیت انسان‌های تراز از جهت فرهنگ و بصیرت برای آموزش‌وپرورش یک ضرورت است.

امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: آموزش‌وپرورش در عرصه مفاد و عرصه مِتُدولوژی نیازمند تحول است تا توانمندی‌های لازم و شخصیت تراز الگوی ایرانی و اسلامی در یک جوان ایجاد شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و بصیرتی باید یک برنامه‌ریزی مؤثر شکل بگیرد، گفت: در حوزه‌های علمیه نیز نگاه آموزشی و پرورشی وجود دارد و این برنامه‌ها نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: قریب به ۱۲۰ سال کمیته همکاری آموزش‌وپرورش و روحانیت در این استان وجود دارد و در بوشهر مدرسه سعادت، بزرگان حوزه آموزش و روحانیت ممتازی از دیرباز مشغول به فعالیت و علم‌اندوزی بوده‌اند که نشان از قدمت بالای این خطه است.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه در بخش تحصیل ما نه‌تنها استان بوشهر را مدیریت می‌کردیم، گفت: با همت شیخ عبدالکریم و محمدحسین سعادت، مدارس استان فارس و عراق نیز فعال نمودند و مدیریتشان را بر عهده داشتند که این نیز نشان دهنده اهمیت این استان است لذا باید به این داشته‌ها توجه کرد.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: ما در تألیف کتب آموزشی که قبل از تأسیس مدرسه سعادت نگارش شده است پیشتاز بوده‌ایم که این کتاب‌ها بعداً برای دیگر استان‌ها و کشورهای خارجی به‌عنوان یک منبع مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: ما امروز میراث دار گنجینه‌های مهمی از گذشتگان هستیم که محصول همکاری آموزش‌وپرورش و روحانیت است.

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید با توجه به جمعیت زیادی که دارد با حفظ اصول متحول شود.

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش در حوزه دانشی، تربیتی و بصیرتی، متناسب با زمان خود باید به دنبال تحول جدی باشد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش پرورشی و فرهنگی باید فراتر از آموزش‌وپرورش باشد تا شاهد موفقیت باشیم و اما متأسفانه برخی دولت‌ها معاونت پرورشی را حذف کردند.

امام‌جمعه بوشهر افزود: دشمن به شدت بر روی دانش‌آموزان ما کار می‌کند تا دانش‌آموز را در حوزه آموزشی و شخصیتی ضعیف کند، لذا باید هوشیار باشیم.

صفایی بوشهری تأکید کرد: دشمن ۴۴ سال برنامه‌های متعددی برای آسیب به آموزش‌وپرورش را عملیاتی نموده، اما موفق به پیروزی نشده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر همواره تولید فکر و برنامه کرده است و ما می‌توانیم برای آموزش‌وپرورش ایران تأثیرگذار باشیم.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز آموزش‌وپرورش حقیقی کار کردن است، عنوان کرد: اگر در غیر این صورت باشد تمدن و هویت ما از بین می‌رود.

صفای بوشهری اظهار کرد: دشمن بر روی تخریب آموزش‌وپرورش، کادر آموزشی، مدیران و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده است و به‌طور ویژه آمده است تا دانش‌آموز ما را از نظام بگیرد. این تهاجم جهان استکبار کار جهادی می‌خواهد و خط مقدم مبارزه آموزش‌وپرورش است.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه اعتبارات همواره از حجم فعالیت‌های آموزش‌وپرورش کم بوده است، تصریح کرد: اگر اعتبارات در آموزش‌وپرورش بیشتر شود، کار یقیناً بهتر صورت می‌گیرد و برای اخذ اعتبارات باید با جدیت تلاش کرد.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش بوشهر همواره در کشور برتر بوده و برای حفظ این جایگاه باید تلاش مضاعف کرد.

کد خبر 55798
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار