جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
هدف همه مسئولان باید مهار تورم و رشد تولید باشد
بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: در سال جاری هدف همه مسئولان و دغدغه مندان باید مهار تورم و رشد تولید باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه این هفته نماز جمعه اهرم اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن قرار داریم و لازم است ساعاتی از وقت را در محضر قرآن قرار بگیریم و از نورانیت قرآن بهره ببریم و باطن زنگار گرفته را با نوای قرآن و با استماع و قرائت قرآن کریم جلا بدهیم و قلب را برای دریافت معارف و برکات شب‌های قدر آماده کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را با شعار «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کردند و جهت و هدف همه مسئولان و دغدغه مندان نظام اسلامی را مشخص کردند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: رهبر انقلاب تحول در نظام اسلامی را به جهت تقویت ایمان و نظام اسلامی ضروری دانستند. همانطور که طاغوت‌ها یکی بعد از دیگری به درک واصل شدند دشمنان و منافقین کوردل هم آرزوی تغییر نظام اسلامی به نظام لیبرالی و ضد دینی را به گور خواهند برد.

وی یاد آور شد: یکی از مشکلات بین ما مردم تجمل‌گرایی افراطی است؛ تجمل‌گرایی سبب شده که ازدواج‌ها سخت شود؛ جوان در سن ازدواج چه دختر، چه پسر قادر به ازدواج نیست؛ چرا؟ چون پدر و مادرش دچار رودربایستی قوم وخویش‌ها هستند.

پهلوزاده تصریح کرد: راجع به مصرف آب و برق و گاز هم اسراف می‌شود و این عیب بزرگ را باید برطرف کنیم. یک توصیه‌ی مهمّی داشتند به همه‌ی کسانی که توانایی سخن گفتن با مردم را دارند باید امیدآفرینی کنند. دشمن سعی می‌کند جوان‌های ما را ناامید کند.

وی تاکید کرد: ما باید متقابلاً امیدآفرینی کنیم. امیدآفرینی، خودفریبی نیست. بعضی‌ها خیال می‌کنند امیدآفرینی پنهان کردن ضعف‌ها است، در کنار بیان ضعف‌ها بایستی امیدآفرینی هم بشود، آینده و افق روشن در مقابل چشم قرار بگیرد و نشان داده بشود.

امام جمعه اهرم افزود: وضع ما وضع خوبی است. درست عکس وضعیّت ما را امروز در این منطقه، دشمن سرسخت ما یعنی دولت آمریکا دارد. ما میدانیم در منطقه چه کار می‌کنیم؛ سیاستمان روشن است، راهمان روشن است. آمریکایی‌ها متحیّرند که در منطقه بمانند یا از منطقه بروند.

وی ادامه داد: بند ناف اقتصاد کشور را از صادرات نفت خام باید جدا کرد چرا که قیمت نفت در اختیار ما نیست و وارد کنند تعیین قیمت می‌کند و دوم اینکه وابستگی به دلار را باید از بین ببرید.

پهلوزاده گفت: کشورهای دیگر در زمان تحریم از ارزهای محلی استفاده کردند و بر این مشکل غلبه کردند. مسئولان نظام و مردم نسبت به تحقق فرامین ولایت با همت و روحیه جهادی تلاش کنیم.

کد خبر 56369
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار