جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۶۳ هزار متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن استان بوشهر نام‌نویسی کردند
بوشهر - مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ۶۳ هزار متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن استان بوشهر نام‌نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود دستغیبی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح ملی نهضت مسکن در استان بوشهر ۴۲ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی طی چهار سال احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ هزار و ۲۵۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۴۹ هزار و ۶۷۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای تأمین مسکن استان بوشهر تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال برای تخصیص پروژه را ۱۵ هزار و ۹۲۰ نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون به ۴ هزار و ۶۹۹ نفر پروژه مسکن تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از تأمین زمین برای ساخت ۳۲ هزار و ۸۰ واحد مسکونی خبر داد و بیان کرد: از تعداد متقاضیان ساخت مسکن تاکنون ۴ هزار و ۶۱۲ نفر نسبت به پرداخت مبلغ اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده‌اند.

دستغیبی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت ۲ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است، تصریح کرد: در اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت تاکنون ۲ هزار و ۶۴۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که درخواست ۶۴۵ نفر مورد تأیید نهایی قرار گرفته و ۹۴۴ نفر هم در انتظار بررسی هستند.

تأمین ۶۴۴ واحد برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت

وی با اشاره به تأمین ۶۴۴ واحد مسکونی برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت ادامه داد: در طرح خود مالک ۴ هزار و ۵ نفر ثبت‌نام و بانک‌ها با ۹۶۷ نفر قرارداد منعقد کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از ثبت‌نام یک‌هزار و ۸۵۲ نفر در سامانه دریافت زمین ویژه دارندگان ۳ فرزند و بیشتر در شهرهای استان خبر داد و گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت زمین برای ساخت مسکن به پدر و مادر دارای ۳ فرزند و بیشتر واگذار می‌شود.

دستغیبی در ادامه با بیان اینکه از محل پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در قالب ۳۰۷ پروژه در دست ساخت است اضافه کرد: در این راستا ۲ هزار و ۴۲۶ واحد دارای پروانه ساختمانی هستند و طرح‌های دارای قرارداد مشارکت مدنی ۴ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی است.

وی تعداد واحدهای مسکونی دارای قرارداد سازنده را ۷ هزار و ۱۷۹ واحد اعلام کرد و گفت: برای تسریع در روند ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی دولتی به این طرح‌ها الحاق شده است.

کد خبر 58536
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار