سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
پیشرفت فیزیکی سد باهوش تنگستان به ۱۷ درصد رسید
بوشهر- استاندار بوشهر تکمیل طرح‌های حوزه آب استان را ضروری دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی سد باهوش تنگستان به ۱۷ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در بازدید از سد باهوش در تنگستان اظهار داشت: در سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور در مهر ماه ۱۴۰۰ به استان بوشهر، کشاورزان تنگستانی در دیدار چهره به چهره با رئیس جمهور، خواستار بهبود وضعیت آب و احداث سد باهوش شدند و بلافاصله با دستور رئیس جمهور، ساز و کار اجرایی پروژه آغاز شد.

وی افزود: با پیش‌بینی تمهیدات لازم و تأمین اعتبارات مورد نیاز، در هفته دولت ۱۴۰۱ و کمتر از یکسال از نشست کشاورزان با رئیس جمهور، عملیات اجرایی احداث سد باهوش آغاز شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون و در حالی که حدود ۹ ماه از آغاز عملیات اجرایی سد باهوش می‌گذرد، ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی این سد است و به فضل خدا با تلاش شبانه‌روزی، در موعد مقرر شاهد افتتاح سد باهوش باشیم.

محمدی‌زاده در ارتباط با مشخصات سد باهوش تنگستان نیز گفت: این سد در واقع از نوع بتنی غلتکی به طول ۳۷ متر و در حوضه آبریزی به مساحت ۶۲۸ کیلومتر مربع با حجم مخزن ۱۸.۵ میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: اعتبار این سد بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی است و از مجری پروژه می‌خواهیم با کار شبانه‌روزی، در کمترین زمان ممکن، طرح را تکمیل تا شاهد رضایتمندی کشاورزان عزیز باشیم.

استاندار بوشهر، کنترل سیلاب‌های مخرب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن را از اهداف اجرای سد باهوش برشمرد و خاطر نشان کرد: تأمین آب مطمئن برای آبیاری نخلستان‌ها، تأمین بخشی از حقابه نخیل های شبکه آبیاری اهرم، کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی منطقه و تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی نیز از جمله اهداف احداث سد باهوش است.

کد خبر 58599
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار