دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
شهدای شهرستان تنگستان به نسل جدید معرفی شوند
بوشهر- فرماندار تنگستان با تاکید بر معرفی شهدای شهرستان به نسل جدید گفت: کشور مدیون ظرفیتی‌ است که شهدا در زمینه‌ مقاومت ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی پنج شنبه شب در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: کشور مدیون ظرفیتی است که شهدا در زمینه‌ی مقاومت ایجاد کردند.

فرماندار تنگستان بیان داشت: شکی نیست که شهدا صاحبان اصلی این مملکت و ایران اسلامی بوده و رزق، پیشرفت و توسعه‌ای که روزانه در کشور اتفاق می‌افتد، مدیون جانفشانی این عزیزان است.

وی با بیان اینکه شهدا با تبعیت از مکتب ائمه و بویژه امام حسین (ع) زمینه‌ای فراهم کردند تا دین مقدس اسلام ترویج یابد، عنوان کرد: اگر عده‌ی کمی دست به اقدامات ضداسلامی می‌زنند، طبیعی بوده و در گذشته نیز در دوره‌ی هر معصومی عده‌ی قلیلی برخلاف موازین دینی عمل می‌کردند.

مقام عالی دولت در تنگستان خاطرنشان کرد: شهدا در یک شرایط خاص و خیلی سختی دست به جانفشانی زدند و ما مدیران و مسئولان فقط از بعضی از رفتارها و قسمتی از سیره‌ی آنها تبعیت یا الگوگیری می‌کنیم، چون شرایط حال حاضر با شرایط ابتدای انقلاب و موقعیت جنگ، خیلی متفاوت است.

وی تصریح کرد: یک برنامه مدون برای سال جاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهدا داشته باشیم که یک بخش آن برنامه‌ریزی در حوزه سخت‌افزاری بوده و مواردی همچون مرمت و تکمیل گلزارهای شهدا در سطح شهرها و روستاهای شهرستان و همچنین تمثال شهدا را در دستور کار داشته باشیم و همچنین در بخش نرم‌افزاری نیز باید برای نسل جوان کارهای بیشتر و مهمتری انجام دهیم.

لطفی ضمن اشاره به اینکه محتوای وصیت‌نامه شهدای شهرستان و شهدای ملی باید مانند درس و تکلیف دانش‌آموزان در مدارس باشد، اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ شهادت و معرفی و شناخت شهدا بویژه برای نسل جوان و نوجوان در مدارس و داشگاه‌ها باید بیشتر سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

احمد لطفی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری یادواره و نصب یادمان شهدا، همت و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: در مراسم یادواره شهدا، باید بر روی کیفیت و نوع محتوای برنامه بیشتر دقت شود تا اثرگذاری لازم را بر مخاطبان به همراه داشته باشد و نباید صرفاً به موارد سنتی مانند مداحی در این مراسم پرداخته شود.

فرماندار تنگستان یادآور شد: توصیه مقام معظم رهبری در خصوص برنامه‌ریزی دشمن برای عدم مشارکت در انتخابات پیش رو را جدی گرفته و ما مسئولان وظیفه داریم برای انتخابات آینده طوری برنامه‌ریزی داشته باشیم تا مشارکت بالایی رقم بخورد.

کد خبر 58687
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار