جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
موشک «فتاح» باعث تقویت امید و تولید اقتدار در بین مردم شد
بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: موشک فتاح باعث تقویت امید و تولید اقتدار در بین مردم ایران اسلامی و جبهه مقاومت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال حضرت امام اظهار داشت: شخصیت‌هایی مثل ابن‌سینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، شخصیت آنها را نمی‌شود محو کرد و نمی‌شود تحریف هم کرد. ابعاد شخصیت امام بزرگوار از ابن‌سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر و متنوّع‌تر است.

امام جمعه اهرم بیان کرد: خصوصیاتی که در تشکیل شخصیت امام بزرگوار دخالت دارند، به مراتب بیشتر است از خصوصیاتی که در شخصیت‌های برجسته وجود دارد. امام یک سرآمدِ همه‌جانبه است؛ هم در دانش‌های دینی سرآمد است امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاست‌ورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است.

وی افزود: تحوّل در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را در این کشور به وجود آورد؛ این انقلاب، یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد؛ این انقلاب، یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در مقابل قدرتها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متّکی به عزّت ملّی را جایگزین آن کرد.

پهلوزاده ادامه داد: این انقلاب، یک حکومت ضد اسلام را از میدان خارج کرد، به جای آن یک حکومت اسلامی پایه‌گذاری کرد؛ این انقلاب، استبداد را به آزادی، بی‌هویّتی روزافزون این ملت را به هویت ملی و به اعتماد به نفس تبدیل کرد.

وی بیان کرد: این انقلاب، یک ملت چشم‌دوخته به دست اجانب را به نیروی «ما می‌توانیم» مجهز کرد. اینها معجزه‌های این انقلاب عظیم و این تحول بزرگی است که امام بزرگوار در سطح کشور به وجود آورد.

پهلوزاده ادامه داد: تحولی که در سطح امت اسلامی ایجاد شد این بود که امام جریان بیداری اسلامی را به راه انداخت. امروز امت اسلامی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران قبل از امام، پرتحرک‌تر، فعال‌تر، آماده‌تر، سرزنده‌تر است.

امام جمعه اهرم بیان کرد: مقام معظم رهبری به نکته مهم دیگری که اشاره فرمودند این نکته است که دشمن توپخانه خودش را برای ناامید کردن مردم و شرکت کم رنگ در انتخاباتِ پایان سال فعال کرده و وظیفه همه ما زنده نگه داشتن ایمان و امید در دل مردم است.

وی افزود: باید دقت داشته باشیم فتنه بعدی دشمن در موضوع انتخابات امسال است و با تقویت ایمان و امید می‌توانیم این فتنه را پشت سر بگذاریم. موضوع بعدی راجع به موشک جدید هوافضای سپاه که با نام «فتاح» آزمایش و رونمایی شد به نوعی تقویت امید و تولید اقتدار در بین مردم ایران اسلامی و جبهه مقاومت دارد.

پهلوزاده اظهار داشت: این موشک با فراصوتی بودن و دارای فناوری‌های بسیار پیشرفته ای که برای مقابله با جنگ الکترونیک و گذر از همه سامانه‌ها و سپرهای موشکی و با داشتن بدنه و کلاهکی که برای عبور از جو در حرارت بالای ۱۴۰۰ درجه نیاز به فن آوری است که بتواند در این حرارت سالم بماند و همچنین موتوری که در جهت دهی این موشک بسیار مؤثر است.

وی افزود: همه این ویژگی‌ها سبب شد تا دشمن نسبت به موشک جدید ابراز نگرانی کند و خودشان نوشتند که این موشک در عرض ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل می‌رسد و نوشتند که اسم این موشک را رهبر ایران انتخاب کرده و گفتند که موشک فتاح قابلیت دور زدن سامانه‌های موشکی پیشرفته ضد بالستیک آمریکا و اسرائیل را دارد.

امام جمعه اهرم ادامه داد: این اقتدار آفرینی استمرار اقتدار آفرینی شهید تهرانی مقدم است که پایه گذار و پدر موشکی ایران اسلامی بودند وان شاء الله مسیر شهدا با وجود دانشمندان جوان این مرز و بوم با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی یاد آورشد: اینکه عده‌ای در راستای استحاله مبانی انقلاب اسلامی گفتند که به اندازه امکانات شعار بدید و آرمان‌های خود را به اندازه امکانات تنظیم کنید امروز با وجود دانشمندان جوان و این ابتکارات نیروهای دریایی و هوافضا و در دیگر عرصه‌ها؛ همچون گذشته عرض می‌کنیم که به کوری چشم منافقین و کفار شعار و آرمان انقلاب اسلامی گسترش عدالت و محو رژیم صهیونیستی و از بین بردن این غده سرطانی است که ان شاء الله به زودی محقق خواهد شد و شعار ملت ما و جبهه مقاومت شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خواهد بود.

کد خبر 58697
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار