یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تولیدکنندگان صنایع دستی تنگستان تجلیل شدند
بوشهر- همزمان با هفته صنایع دستی، فرماندار تنگستان از تولیدکنندگان صنایع دستی در این شهرستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی صبح چهارشنبه در این آئین ضمن گرامی‌داشت و تبریک روز صنایع دستی اظهار داشت: تولید صنایع دستی یک حرفه و هنری‌ست که در کنار آن ضمن تولید یک محصول، درآمدی حاصل شده و این فرآیند باعث ایجاد توسعه اقتصادی و بهبود معیشت افراد می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان تنگستان در دو بخش مرکزی و بخش ساحلی آن، دارای ظرفیتها و پتانسلیهای بسیار خوبی در حوزه‌ی گردشگری و صنایع دستی بوده که باید بیش از پیش این ظرفیت‌ها را شناسایی و از آنها بهره‌مند شویم.

لطفی با یادآوری اینکه تسهیلاتی خوبی در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد و توسعه کسب و کار افراد پرداخت می‌شود، اضافه کرد: انتظار می‌رود شهرستان تنگستان با داشتن عمده‌ی پتانسیل‌های جغرافیایی و بافت اجتماعی ویژه‌ی آن، در شهرها و روستاهای آن و با حمایت میراث فرهنگی و گردشگری، یک کارگاه تولید و آموزش صنایع دستی راه‌اندازی شود که محصولات بومی و منحصربفرد منطقه ارائه شود.

مقام عالی دولت در تنگستان ادامه داد: ظرفیت‌های موجود حال حاضر در تنگستان در زمینه صنایع دستی، تولید محصولات تزیینی چوبی مانند لنج، وسایل و ابزار چرم و تولید محصولاتی که با چوب و برگ نخل ساخته می‌شود، بوده که همگی مرتبط با زیست‌بوم منطقه است.

تولیدکنندگان صنایع دستی تنگستان تجلیل شدند

وی بخشی از نیاز تولیدکنندگان صنایع دستی را توانمندسازی دانست که فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی باید در این زمینه همراهی بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشد.

احمد لطفی افزود: می‌توان با یک برنامه بزی بهتر، افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند و یا تمایل به فعالیت دارند را ابتدا شناسایی کرد، تا پس از آن حمایت های لازم را از آنها انجام داد.

فرماندگار تنگستان با بیان اینکه آمادگی کامل برای حمایت از تولیدکنندگان داریم، تصریح کرد: میراث فرهنگی پس از شناسایی افرادی که در ساخت و تولید صنایع دستی توانمند هستند، در زمینه‌ی آموزش، روند تولید و تهیه بازار فروش، پشتیبانی لازم را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 58859
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار