شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی در استان بوشهر ضروری است
بوشهر- استاندار بوشهر با بیان اینکه نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز استان برپا می‌شود گفت: تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح چهارشنبه در نشست با فعالان صنایع دستی استان بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت مؤثرتر از صنایع دستی خاطر نشان کرد: مشاغل خانگی و صنایع دستی با وجودی که نیاز به سرمایه‌گذاری کلان ندارند، در ایجاد اشتغال پایدار بسیار مؤثر هستند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فرایند توسعه صنایع دستی تسریع می‌شود افزود: مدیریت استان همه نوع حمایت را از تولیدکنندگان صنایع دستی انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: برخی از فعالان و کارگاه‌های صنایع دستی، حدود ۱۵۰ زن سرپرست خانوار را شاغل کرده‌اند که اهمیت این حوزه را می‌رساند.

انعقاد تفاهم‌نامه دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از صنایع دستی

محمدی زاده از انعقاد تفاهم‌نامه دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از صنایع دستی خبر داد و گفت: بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه‌ای و بیمه روستاییان و میراث فرهنگی و گردشگری استان، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که حمایت لازم را از صنعتگران در حوزه صنایع دستی با تمام ظرفیت انجام دهند.

استاندار بوشهر بیان کرد: سال گذشته، نمایشگاه‌های صنایع دستی با حضور هنرمندان استان در سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی در قطر برپا شد و نتایج ارزشمندی در بر داشت.

وی افزود: امسال نیز چندین نمایشگاه صنایع دستی در استان پیش‌بینی شده و از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم خریدهای خود را از این نمایشگاه‌ها انجام دهند تا شاهد رشد و پیشرفت تولیدکنندگان و صنعتگران استان، باشیم.

استاندار بوشهر از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز استان بوشهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه با برنامه‌ریزی لازم، پیش‌بینی شده و تمام دستگاه‌های ذیربط باید همکاری لازم را برای تسریع در برپایی و افزایش سطح کیفی نمایشگاه انجام دهند.

محمدی‌زاده ابراز داشت: تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی از تولید و بسته‌بندی تا بازاریابی و صادرات و … جزو زنجیره ارزش صنایع دستی به شمار می‌رود و باید این مهم پیگیری و اجرایی شود.

وی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: با همکاری حوزه اقتصادی استانداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان، ساز و کار لازم برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به تولیدکنندگان و صنعتگران استان فراهم شده است.

کد خبر 58864
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار