شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
دانشگاه خلیج فارس بوشهر در جمع دانشگاه‌های پر استناد قرار گرفت
بوشهر- دانشگاه خلیج فارس بوشهر در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایرانی پر استناد برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) که به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف می‌پردازد ابتدا نشریات نمایه شده در پایگاه خود را به ۲۲ حوزه موضوعی تقسیم کرده و سپس در هر حوزه دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی را بر حسب تعداد استنادهای دریافتی مرتب می‌کند و یک درصد مؤسسات پر استناد برتر را انتخاب می‌کند.

۲۲ حوزه موضوعی در طبقه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم عبارتند از: علوم‌اجتماعی، شیمی، علوم گیاهی و جانوری، ایمنی‌شناسی، زیست‌شناسی و زیست‌شیمی، علوم اعصاب و رفتار، زمین‌شناسی، فیزیک، میکروبیولوژی، روانپزشکی / روانشناسی، علوم فضا، پزشکی بالینی، ریاضیات، محیط‌زیست و بوم‌شناسی، داروشناسی و سم‌شناسی، اقتصاد و تجارت، علوم رایانه، زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک، مهندسی، علوم کشاورزی، علوم مواد و چند رشته ایی.

بر اساس آخرین دو ماهنامه پایگاه شاخص‌های اساسی علم (که مربوط به بازه زمانی ۲۰۲۲-۲۰۱۲ می‌باشد)، تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در تمامی حوزه‌های موضوعی هشت هزار و ۵۵۷ مورد است که ۱۱۵ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی از کشور جمهوری‌اسلامی‌ایران نیز در این فهرست مشاهده می‌شود.

تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پر استناد برتر ایرانی در این پایگاه از ۱۱۲ مورد در سال گذشته به ۱۱۵ مورد در سال جاری رسیده است که دانشگاه خلیج فارس نیز در این لیست حضور دارد.

دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پر استناد برتر ایران در ۱۹ حوزه موضوعی حضور داشته‌اند که بیشترین تعداد در حوزه موضوعی مهندسی با ۵۹ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی بوده است.

کد خبر 58865
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار