یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
رویدادهای مؤثر با موضوع عفاف و حجاب در استان بوشهر برگزار می‌شود
بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: رویدادهای مؤثر با موضوع عفاف و حجاب در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ ظهر چهارشنبه در نشست کمیته فرهنگی قرارگاه عفاف و حجاب استان بوشهر اظهار کرد: برنامه‌های مهمی در این حوزه وجود دارد که اولویت‌بندی برنامه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص شناسایی اولویت در حوزه فرهنگی و فضای فرهنگی هنری در جامعه هدف با برنامه ریزی اصولی می‌توان شاهد اتفاق خوب در حوزه عفاف و حجاب باشیم تا موجب تغییر در محیط پیرامون رویکردها شویم.

احیای فضای گفتمان سازی

افروغ در خصوص احیای فضای گفتمان سازی در این حوزه، عنوان کرد: فضای حجاب و عفاف و مسائل پیرامونی آن به عنوان رویکرد فرهنگی و اولویت دار فرهنگی عفاف و حجاب با گفتمان‌سازی احیا می‌شود.

وی افزود: نقش خانواده و تفکرهای غالب و نهادهای فرهنگی هنری و تبیین در حوزه قرارگاه عفاف و حجاب در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و نهادهای فرهنگی و تعیین در این حوزه و مکان‌هایی که امکان گفتمان سازی را دارند نقش جدی در ریل گزاری عفاف و حجاب بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری رویدادهای مؤثر در حوزه قرارگاه عفاف و حجاب در این استان، تصریح کرد: با توجه به هفته عفاف و حجاب و بازخورد آن در جامعه، برنامه‌های مدون برگزار می‌شود.

کارگاه سواد رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب

وی افزود: این برنامه‌ها در حوزه هنرمندان به عنوان جشنواره حوا، جشنواره لباس مدارس، مسابقه کتابخوانی با نگاه انگیزشی با رویکرد محرم، یک هفته پخش فیلم‌های مخصوص عفاف و حجاب، میز گفتگو با حضور هنرمندان شاخص و بیان نظرات آنان، نشست‌های تخصصی برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، کارگاه سواد رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب، پویش‌های مجازی، بررسی قیام گوهرشاد و فلسفه وجودی آن، مسابقات در حوزه طراحی لباس و عکس و فیلم با موضوع عفاف و حجاب در نظر گرفته شده تا حوزه‌های مختلف فرهنگی درگیر این رویداد بزرگ باشند.

نشست کمیته فرهنگی قرارگاه عفاف و حجاب استان بوشهر به ریاست مهدی عالی زاده معاون فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و رسانه، مدیر روابط عمومی، کارشناسان فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر و جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مدیرکل صدا و سیما و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استا ن بوشهر برگزار شد.

کد خبر 58874
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار