یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
۴۵ هزار خدمت پزشک خانواده روستایی در عسلویه ارائه شد
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: بیش از ۴۵ هزار و ۷۴۸ خدمت در برنامه پزشک خانواده روستایی شهرستان عسلویه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین شایسته نیا ظهر چهارشنبه در نشست کمیته اجرایی پزشک خانواده اظهار کرد: خوشبختانه در سطح شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۵ هزار خدمت به شهروندان شهرستان عسلویه در زمینه پزشکی، مامایی و پرستاری انجام شده است.

شایسته نیا افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های این شهرستان نیاز به ارتقاء دارد اما تاکنون از کیفیت ارائه خدمات توسط تیم سلامت کاسته نشده و تمامی پرسنل با هدف بهداشت و درمان در سطح شهرستان ارائه خدمت می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده یک اصل در تأمین سلامت مردم در اهداف این سازمان است و با توجه به چالش‌هایی که دارد توانسته است رضایت اکثریت مردم را جلب و کاستی‌ها را رفع نماید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه ادامه داد: جمعیت ثبت شده در سامانه سیب شهرستان عسلویه بیش از ۵۸ هزار نفر را داراست که تمامی شهرهای تحت پوشش جمعیت زیر ۲۰ هزارنفری را تحت پوشش قرار داده و در تمامی شهرها برنامه پزشک خانواده روستایی در حال اجرا است.

این مقام مسئول بیان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک و نظام ارجاع الکترونیک نیز کمک شایانی به رفع کمبودها ازجمله سردرگمی بیمار، ارجاع راحت‌تر بیمار از سطح یک به سطح دو و سه، رایگان شدن خدمات بستری و … کرده است.

شایسته نیا افزود: با استقرار تیم سلامت و محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده در سطح اول و تعیین مسیر ارجاع به‌منظور پذیرش بیماران در سطوح دو و سه، دسترسی و برخورداری مردم از خدمات سلامت ارتقا یافته است.

در پایان جلسه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند که شبکه بهداشت و درمان با اولویت‌بندی نسبت به انجام آن‌ها اقدام کند.

کد خبر 58875
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار