یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
پرنده‌های کشف شده از شکارچیان در دشتستان رهاسازی شد
بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از رهاسازی هفت قطعه پرنده کشف شده از شکارچیان در شهرستان دشتستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش ویژه‌ای به منظور حفاظت و حراست پرندگان و مقابله با شکارچیان داریم و در این راستا اقدامات مهمی در دستور کار است.

وی سواحل و تالاب‌های استان بوشهر را زیستگاه پرندگان دانست و افزود: استان بوشهر دارای هشت منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان بوشهر است و ۷.۵ هکتار از وسعت استان بوشهر تحت مدیریت این مجموعه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۹۰ قطعه پرنده در شکار غیرمجاز کشف شده است.

مرادزاده برخورد با زنده گیری پرندگان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون ۸۲ قطعه پرنده که به‌صورت زنده شکار شده کشف و با متخلفان برخورد قضایی شده است.

دستگیری ۴۰ شکارچی غیرمجاز

وی با اشاره به کشف ۵ اسلحه از شکارچیان در استان بوشهر گفت: در راستای مقابله با شکارچیان غیرمجاز در استان بوشهر ۴۰ نفر دستگیر شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان در عرصه شکار را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه در سه ماه نخست امسال ۲۰ پرونده قضایی برای شکارچیان متخلف در استان بوشهر تشکیل شده است.

مرادزاده از رهاسازی پرندگان در طبیعت دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: امروز ۷ قطعه پرنده تیهو که از شکارچیان کشف شده بود در طبیعت دشتستان رهاسازی شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش مسئول و محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست دشتستان اضافه کرد: این پرندگان که طی چند روز گذشته از شکارچیان در منطقه دشتستان کشف شدند، پس از چند روز تیمار و بهبودی به آغوش طبیعت برگردانده شدند.

کد خبر 58883
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار