شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲
پیام تبرک امام جمعه جزیره خارگ به مناسبت چهارمین نکوداشت هفته فرهنگی و روز جزیره خارگ

حجت الاسلام کارگر امام جمعه انقلابی جزیره خارگ با صدور پیامی هفته فرهنگی و روز جزیره پایدار خارگ را به همگان تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خارگ آنلاین و به گزارش دفتر امام جمعه جزیره خارگ متن تبریک حجت الاسلام کارگر امام جمعه این جزیره به مناسبت هفته فرهنگی و روز خارگ به شرح زیر است.


بسم الله الرحمن الرحیم
فرهنگ، زیربنای همه زندگی است و بدون فرهنگ هیچ چیزی به سود و بار نمی رسد و تنها آراسته کننده جنبش های آدمیان به سمت پیروزی فردی و آبادانی همگانی، نگرش به بن مایه بی مانند فرهنگ بومی و دینی می باشد.
امروزه زورمندان، شیوه ای نو برای نگهداری نیرومندی و توانایی خود بر جهان و چیره شدن بر فرهنگ دیگران با بهرمندی از جنگ شناختی در فضای فرهنگی پیگیری می کنند. بنابراین پاسداری و نگهداری از بینش، نگرش، کنش فرهنگی در کنار زبان، آداب، رسوم، خط و ... ایستادگی فرهنگی را ارمغان خواهد آورد.
همیشه تاریخ جزیره پایدار خارگ در معرض فرهنگ های حمله کننده از اروپا، آفریقا و شرق آسیا بوده اما ساختار فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی خود را نگه داشته و از همهی فرهنگ خود پاسبانی کرده است. برگزاری هفته فرهنگی خارگ باید نشان دهنده و توانمند کننده فرهنگ تبارمند و ریشه دار مردم و بیرون کننده افزونه های غریب فرهنگی باشد.
گرامیداشت فرهنگ خارگ، به آبادانی اندیشه، نوآوری خردمندانه و باورمندی به آینده برای ایستادگی و پایداری و گسترش امید جوانان به خودباوری خواهد انجامید و این در پرتو همبستگی، یکپارچگی و همگرایی میان شیعه و سنی به بار خواهد نشست و فرهنگ همدلی و همگامی الگویی بی مانند را به همگان نشان خواهد داد.
در پایان هفته فرهنگی و روز جزیره پایدار خارگ را به همگان تهنیت و از درگاه خداوند آرزوی سرور و شادی داریم.

محمود کارگر
امام جمعه جزیره خارگ
دی ماه 1402

کد خبر 62238

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار