شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
فرهنگ کتابخوانی و ارتقا فرهیختگی در خارگ نهادینه شود / زیرساخت و تجهیزات حوزه فرهنگی ارتقا یابد

خارگ : عضو شورای شهر خارگ گفت: روز ملی ادبیات کودک ونوجوان فرصت مناسبی جهت آشنا کردن کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگانی کودکان و نوجوانان است،فرصت مناسبی که بتوان گام موثری را در ایجاد علاقه، انگیره، کشف و پرورش استعدادهای برتر داشت.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین ؛ لطف اله علی پور در گفتگو با خبرنگار خارگ نیوز اظهار داشت:  روز ملی ادبیات کودک ونوجوان فرصت مناسبی جهت آشنا کردن کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگانی کودکان  و نوجوانان است،فرصت مناسبی که بتوان گام موثری را در ایجاد علاقه، انگیره، کشف و پرورش استعدادهای برتر داشت.
 
وی افزود: انتخاب یک روز به‌عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان حتی اگر تنها یک نام باشد، به‌واسطه تکرار هر ساله آن و یادآوری مکرر این اتفاق می‌تواند مفید باشد و چه چیزی مفیدتر از یادآوری ارزشمندی که کودکان و نوحوانان نیازمند توجه هستند.

 

عضو شورای شهر خارگ تصریح کرد: نامگذاری آن و پیوندی که نام این روز با کتاب خورده است، می‌تواند بهانه‌ ای خوب باشد، برای اینکه بتوانیم کتاب را به‌عنوان یک یار مهربان وارد زندگی کودکان و نوجوانانمان کنیم و شرایطی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌وجود بیاوریم.
 
علی پور گفت: گرامیداشت روزملی ادبیات کودک ونوجوان، به منزله ی گشوده شدن افق‌های تازه‌ای در فضای فرهنگی کشور و شهرمان می تواند باشد تا آن گونه که شایسته کودکان ونوجوانان شهرمان است، کتابخانه و فضاهای فرهنگی و ... و فرهنگ استفاده از آنها را ایجاد کنیم. باید همه بپذیریم که ارتباط کودکان‌ با کتاب می‌تواند موجب دانایی و فرهیختگی آنان به‌عنوان یک نسل آینده‌ساز باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: لذا از مسئولین و نهادهای مرتبط خواستارم در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقا فرهیختگی زیرساختهای و تجهیزات بروز و مناسب دوراندیشی و برنامه ریزی مدونی را داشته باشند
 
 
عضو شورای شهر خارگ گفت: انسان همیشه در نگاه اول مجذوب ظاهر و امکانات هر پدیده ای خواهد شد،پس اولین گام در کشش مطالعه حقیقی در مقابل جذابیتهای فضای مجازی برای قشر کودک و نوجوان، ایجاد فضاهای استاندارد و بروز کتابخوانه ها در سطح کشور است،فضایی که بتوان،آرامش،تنوع کتاب، ظرفیت برگزاری برنامه های فرهنگی مختلف، و در واقع لذت مطالعه را به کودکان و نوجوانان عرضه نمود.
کد خبر 9376

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار