دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
واکسن فایزر وارد نمی‌کنیم/ خانم‌های باردار سینوفارم بزنند
کرمان - وزیر بهداشت با اشاره به اینکه خانم های باردار می توانند از واکسن سینوفارم استفاده کنند، گفت: واکسن فایرز به کشور وارد نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر چهارشنبه در بازدید از بیمارستان افضلی پور کرمان با اشاره به اینکه خانم‌های باردار طبق بررسی‌های اخیر کمیته علمی وازرتخانه می‌توانند از واکسن سینوفارم استفاده کنند، اظهار کرد: تاکنون هیچ واکسن فایزری وارد کشور نشده است و وارد هم نخواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر میزان واکسن تزریق شده در کشور به ۵۳ میلیون دوز رسیده است و امیدواریم این میزان تا هفته آینده به ۶۰ میلیون دوز برسد.

عین اللهی تاکید کرد: واکسینه شدن افراد دلیل بر ترک پروتکل‌های بهداشتی نیست بلکه بعد از واکسیناسیون همه افراد باید ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون باعث نابودی کامل کرونا نمی‌شود، یادآور شد: کشورهایی که واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند همچنان درگیر این ویروس هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بسیاری از محدودیت‌ها با قرنطینه هوشمند برداشته خواهد شد. افراد واکسینه شده می‌توانند با ارائه کارت واکسن از خدمات هواپیما، اتوبوس و هتل‌ها بهره مند شوند.

وی وضعیت واکسیناسیون در شهر کرمان را مطلوب دانست و اظهار کرد: واکسیناسیون در این استان با سرعت و بدون وقفه ادامه دارد.

عین اللهی ضمن تقدیر از خدمات کادر درمان گفت: بیمارستان افضلی پور کرمان آمار قابل قبولی در زمینه بیماران بهبود یافته کرونا دارد.

کد خبر 33981
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار