دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
واکسینه شدن ۵۸ درصد مردم قم در برابر ویروس کرونا
قم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به روند نزولی کرونا در قم گفت: ۵۸ درصد از مردم قم علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمدرضا قدیر صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرونا که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد گفت: تاکنون ۸۱۵ هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق شده که ۵۵۳ هزار از آن مربوط به دُز اول و ۲۶۳ هزار دُز نیز مربوط به دُز دوم بوده است.

وی افزود: طبق آخرین گزارش‌های رسیده ۵۸ درصد شهروندان قمی علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

به گفته این مسئول؛ اگر موج بعدی کرونا در قم رخ بدهد افرادی که واکسن نزده‌اند طعمه اصلی ویروس کرونا خواهند شد در حالی که با واکسینه شدن تاکنون روند بیماری‌ها و مرگ و میرهای استان هم روند نزولی به خود گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این موضوع که افغانستانی‌ها به کرونا مبتلا نمی‌شوند، تفکری اشتباه است و بخش زیادی از قربانیان کرونایی قم از جامعه اتباع هستند، در این زمینه عنوان کرد: با سازوکارهای در نظر گرفته شده تمام اتباع مجاز و غیرمجاز اتباع در قم امکان دریافت واکسن دارند.

نگرانی از عدم استقبال گروه سنی بالای ۱۲ سال از واکسینه شدن

در ادامه این جلسه رئیس مرکز بهداشت قم ضمن ارائه گزارشی از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون در قم تصریح کرد: ۹۶۱ هزار تن تعداد افراد بالای ۱۸ سال در قم است، که تاکنون در این گروه سنی، ۵۲ درصد دوز اول و ۲۷ درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

سیامک محبی افزود: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۱۵۱ هزار نفر مشمول دریافت واکسن هستند که تاکنون حدود ۱۴ درصد از آنها دُز اول را دریافت کرده‌اند روند واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در قم وضعیت کُندی دارد.

وی در ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ارزیابی و گفت: وضعیت آرامستان‌ها، پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، مجتمع‌های خرید و پاساژها، آرایشگاه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، گیم نت‌ها و مطب‌های پزشکی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت بخش نیست.

کد خبر 34281
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار