جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
وعده های نماينده مجلس در آستانه ی حضور دولت جديد

خارگ : عبدالكريم جميري  نماينده مجلس يازدهم ، روز پنجشنبه همزمان با يوم الله ١٣ آبان و روز مبارزه با استكبار جهاني وارد خارگ شد و با سخنراني در نماز جمعه خارگ و برگزاري جلسات متعدد با مردم و مسولان برنامه ي سفر سه روزه خود را به خارگ تكميل كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین: عبدالكريم جميري  نماينده مجلس يازدهم ، روز پنجشنبه همزمان با يوم الله ١٣ آبان و روز مبارزه با استكبار جهاني وارد خارگ شد و با سخنراني در نماز جمعه خارگ و برگزاري جلسات متعدد با مردم و مسولان برنامه ي سفر سه روزه خود را به خارگ تكميل كرد.

وعده های نماينده مجلس در دولت جديد

عبدالكريم جميري عصر جمعه پس از اقامه ي نماز  در مسجد برادران اهل سنت جزيره خارگ از پيگيري مشكلات مردم سخن گفت و ناراحتي مردم خارگ از شرايط موجود را عامل حزن و آزردگي خاطر مسولان دانست.او در جمع مردم و مسولان بيان كرد: مشكلات مردم را بصورت مداوم رصد مي كنم و پيگيري هايي  را در اين مدت انجام داده ايم ، اما بسياري از آنها به زمان تغيير دولت برخورد و منتظريم مديران جديد در سطح استان منتصب شوند تا بتوان پيگيري هارا بجد از سر گرفت.

 

وي افزود : يكي از مسائلي كه در دور ه ي نهم بعنوان يكي از اصلي ترين اولويت هاي كاري من در مجلس بود روشن شدن وضعيت اسناد مالكيت مردم خارگ است كه بخاطر وجود مصوبه ي شوراي امنيت ملي مبني بر عدم واگذاري مالكيت عرصه به مردم، اين موضوع پيچيدگي هاي خاص خود را دارد و از حوزه ي اختيارات مجلس خارج است اما مطرح كردن اين معضل بصورت مداوم در دستور كار خواهد بود .

 

جميري در خصوص بحث بهداشت و درمان اهالي خارگ گفت: حضور متخصصان و تجهيزات تخصصي براي ارتقا سطح كيفي خدمات بهداشتي درماني لازم است كه با تلاش مسولان استان، دستگاه سيتي اسكن و برخي تجهيزات تخصصي ديگر تهيه شده و در بيمارستان نفت جاي گذري خواهد شد. در بحث اعزام نيز با رايزني هايي كه با مسولان نفت، تامين اجتماعي و دانشگاه علوم پزشكي بوشهر صورت گرفته است، قرار شد هر سازمان با پرداخت سهم خود براي اسقراريك بالگرد و يا هواپيما بصورت اختصاصي براي اعزام بيماران بد حال خارگي همكاري كنند.آمبولانس دريايي نيز يكي از قول هاييست كه جميري از به ثمر نشستن احتمالي آن در آينده خبر داد.

 

نماينده مجلس در جمع مردم و مسولان با برقراري تماس تلفني از مسولان اداره ي گاز استان بوشهر خواست با توجه به  اينكه رييس منطقه ي عملياتي خارگ براي تامين گاز مورد نياز شهروندان خاركي اعلام آمادگي نموده است،شروع به انتخاب پيمانكار و براي آغاز عمليات لوله كشي گاز شهري اقدام نمايند.در ادامه جميري بيان نمود : پيگيري وصول عوارض شهرداري را به رئيس شوراي شهر واگذار كرديم و در بحث مشكل آب و فاضلاب با دادن اختيارات لازم توسط اوجي وزير نفت به خجسته مهر معاون وي رايزني ها جهت نشست و تصميم گيري نهايي در حال انجام است.

 

وی در ادامه در مورد حمايت از ورزش جوانان بخصوص در منطقه ي نفتي خارگ بیان داشت :  ضوابط و مقررات انجام  مسوليت اجتماعي شركت ها در اين عرصه نياز به بازبيني و اصلاح دارد تا بتوانيم در برنامه ي هفتم و بودجه ١٤٠١ بر ارائه ي صحيح اين خدمات بيفزاييم.

 

جميري در مسجد اهل سنت اعلام كرد: با اكثر جوانان بدون شغل خارگ هم صحبت بوده ام كه بنظر مي رسد بيكاري آنها بصورت مطلق نيست و آنها به دنبال اشتغال پايدار هستند.او ادامه داد ، كنترل ورود نيروهاي غير بومي به خارك براي استخدام در شركت ها بر عهده ي بخشداري است.جميري بر انتصاب بخشدار و مديران نفتي بومي تاكيد كرد.

 

نماينده مجلس براي حل مشكل تردد گفت: مردم خارگ بايد با كشتي هاي در خور شانشان اياب و ذهاب كنندكه ايجاد مديريت واحد نياز مبرم اين امر است.

 

جميري ادامه داد: در دولت گذشته به انحلال اداره عمليات عمومي معترض شديم كه نتايج قابل قبولي نگرفتيم اما وزير نفت جديد ، دستور كتبي ابقاي اداره عمليات عمومي را صادر كرده است و پذيراي پيشنهادات مناسب براي شرح وظايف اين اداره هستيم.

 

اعضای شورای شهر از دردهای مردمشان گفتند

 

لطف اله عليپور نايب رئيس شوراي شهر خارگ در مصاحبه با خارگ آنلاين گفت: تمام همكاران من با دغدغه مندي ، مشكلات ديرينه ي خارگ را بصورت مكرر به سمع نماينده مجلس رساندند.وي افزود: قطعا پيگيري وعده هاي داده شده توسط نماينده محترم مجلس و ساير مسولان در دستور كار شوراي شهر قرار خواهد گرفت.او همچنين بيان كرد : راه حل اكثر مشكلات مردم خارگ ؛ مكتوب و مستند شدن شرح مسوليت هاي اجتماعي شركت نفت و  انجام وظايف ساير سازمان هاي دولتي بصورت كامل و احسن در قبال مردم شريف خارگ است. عليپور ادامه داد: با توجه به اهميت بحث ارتقاي زير ساخت هاي آموزشي فرهنگي كه يكي از كاستي هاي مهم شهر خارگ است ، اين مورد را بصورت اختصاصي در جلسه ي شوراي شهر با نماينده مجلس مطرح كرديم كه قول هاي مساعدي داده شد و پيگير آن خواهيم بود.وي در پايان از صبر و حمايت مردم  شريف خارگ تشكر و قدرداني كرد.

کد خبر 36063

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار