دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
اورامانات در نمایشگاه «اکسپو دبی» معرفی می‌شود
کرمانشاه- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: اورامانات در نمایشگاه اکسپو دبی معرفی می‌شود.

علی صابر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی مختلف در حوزه گردشگری مراکز اقامتی به حالت تعطیل یا نیمه فعال درآمده که سبب کاهش ورود گردشگران به استان کرمانشاه شد.

وی افزود: با برطرف شدن ممنوعیت فعالیت مراکز اقامتی و هتل‌ها در تمامی شهرها از اواسط سال ۹۹ و انجام واکسیناسیون عمومی روند کاهشی ورود گردشگر بهبود پیدا کرده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به تسهیلات اعطا شده به مراکز گردشگری، تصریح کرد: ۱۹ میلیارد تومان تقاضای تسهیلات در استان کرمانشاه به ثبت رسیده که تا کنون ۹ میلیارد تومان آن پرداخت و ۱۰ میلیارد تومان در مراحل تکمیل پرونده در بانک‌های عامل بوده و به زودی پرداخت می‌شود.

صابر در خصوص برگزاری تورهای مسافرتی توسط آژانس‌های گردشگری گفت: با توجه به رفع محدودیت پروازها در حال حاضر تورهای مسافرتی، به روال قبل از کرونا برگشته و با رعایت بخش‌نامه‌های ستاد ملی کرونا و درستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: عوامل برگزاری تورها از جمله راهنمایان گردشگران، رانندگان وسایل نقلیه و کارکنان اقامتگاه‌ها باید حتماً ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به ثبت ملی منطقه اورامانات، اظهار کرد: به منظور معرفی این منطقه تولید محتوا در قالب کلیپ‌هایی به زبان‌های بین‌المللی از قبیل انگلیسی و ایتالیایی صورت گرفته که اسفند ماه در نمایشگاه اکسپو دبی به نمایش در خواهد آمد.

صابر اضافه کرد: اعتبارهای جدید با توجه به ثبت جهانی منطقه اورامانات برای فراهم سازی زیرساخت‌های لازم به خصوص در روستاهای گردشگر پذیر و مناطق دارای قابلیت توسعه گردشگری اختصاص یافته است.

وی با بیان معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا از طرف یونسکو گفت: این امر با تلاش‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه و بخش خصوصی در تهیه و معرفی غذاهای بومی و محلی به کارشناسان اعزامی یونسکو محقق شده است‌.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: معرفی یک قابلیت از جانب یونسکو خود نوعی اطلاع رسانی به جامعه بین المللی بوده و ما نیز با تولید محتوا در نمایشگاه بین‌المللی و فضای مجازی به معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه کمک می‌کنیم.

کد خبر 36534
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار