دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
افزایش۵برابری بستری های کرونا در فردوس/۶۵درصد واکسن نزده ها هستند
فردوس-رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس از افزایش ۵ برابری تعداد بستری های کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه ۶۵ درصد بیماران بستری واکسن نزده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نگهبان صبح یکشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان فردوس با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونایی فردوس در دو هفته پایانی آبانماه نسبت به هفته اول این ماه ۵ برابر شده است گفت: متأسفانه ۶۵ درصد کسانی که بستری هستند واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند که این نشان از تأثیر واکسیناسیون دارد.

وی فصل برداشت انار، زعفران و پسته را ازمهمترین عوامل بالا رفتن آمار افراد کرونایی در شهرستان دانست و افزود: در روستاهای عشایری مانند کجه و چهنو و شهر باغستان که درگیر برداشت پسته و انار بودند آمار کرونا افزایش بیشتری داشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آمار افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند مشخص و اطلاع رسانی بصورت خانه به خانه در حال انجام است تا افراد ترغیب به دریافت واکسن شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس گفت: با این وجود بالاترین آمار دریافت دوز اول و دوم واکسن کرونا در استان را متعلق به فردوس بوده است.

به گفته وی سنین ۱۸ تا ۳۵ سال کمترین دریافت واکسن کرونا را در فردوس دارند که تمهیدات لازم در این خصوص گرفته شده است.

فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه بر اساس آمار سامانه کشوری ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دوز اول و ۷۷ درصد دوز دوم واکسن کرونا را در فردوس دریافت کرده‌اند و این بالاترین آمار در سطح شهرستانهای استان است، تصریح کرد: روزگذشته ۹ نفر در بخش ویژه کرونا بستری بودند که از این تعداد ۵ نفر واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند.

حمید حلاج مقدم تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت شهرستان بخصوص ائمه جمعه و جماعات و فضای مجازی استفاده شود تا افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند تشویق شوند.

وی خاطرنشان کرد: از امروز تیم‌های مشترک نظارت سختگیرانه ای در بازار انجام خواهند داد و چنانچه هر کدام از اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پس ازتذکر شفاهی و عدم رعایت نسبت به تعطیلی محل کسب وی اقدام خواهد شد.

فرماندار فردوس با بیان اینکه در حوزه اداره‌های دولتی دیگر هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست گفت: هر کارمندی که واکسن کرونا را دریافت نکرده باشد و یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند به عنوان تخلف اداری به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی خواهد شد که البته این قانون از قبل نیز اجرا می‌شود.

وی شرط پذیرش مسافر در مهمان پذیرها و هتل‌ها را دریافت کامل واکسن کرونا دانست و تاکید کرد: در غیر این صورت باید از پذیرش خودداری شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان فردوس برگزاری تجمعات در فضای بسته را منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، هر نفر در ۴ متربع و حداکثر تا سقف ۱۰۰ نفر دانست و تاکید کرد: بانک‌ها نیز کنترل بیشتری اعمال کنند و از ارائه خدمات حضوری به کسانی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند خودداری کنند.

وی همچنین اعلام کرد: مدارس شهرستان بجز مقاطع متوسطه که مقرر بود اول آذرماه رسماً بازگشایی شود به روز شنبه هفته آینده موکول می‌شود.

کد خبر 36818
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار